PAŘILOVÁ, Tereza a Tomáš SEZIMA. An Approach to Users with Dyslexia. In 6th Thailand-Japan International Academic Conference. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název An Approach to Users with Dyslexia
Autoři PAŘILOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš SEZIMA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 6th Thailand-Japan International Academic Conference, 2013.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Japonsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/13:00069541
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky Web Accessibility; Dyslexia; Social Informatics
Štítky best1
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: RNDr. BcA. Tereza Pařilová, DiS., MBA, Ph.D., učo 146314. Změněno: 7. 8. 2014 13:16.
Anotace
We describe requirements for dyslexia-userfriendly web based on specific needs of these users. Fragments of a very general methodology for handicapped users (like Web Content Accessibility Guidelines 2.0, hereinafter referred to as WCAG 2.0) are taken into account, adapted to users with cognitive impairment, namely dyslexia. Web accessibility for people with specific learning difficulties is still not suitable. We summarize knowledge about accessibility guidelines, outline a tool that would monitor and bring together all requirements above these stated in WCAG 2.0, and that could detect inconvenient elements of web pages, changing insufficient content into default one.
Návaznosti
LG13010, projekt VaVNázev: Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (Akronym: ERCIM-CZ)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zastoupení ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:39