Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1124452, author = {Knecht, Petr}, booktitle = {Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti}, language = {cze}, isbn = {978-80-7414-601-5}, title = {Příležitosti k učení jako teoretický koncept a možnosti jeho výzkumného využití}, url = {http://capv2013.pf.ujep.cz/}, year = {2013} }
TY - CONF ID - 1124452 AU - Knecht, Petr PY - 2013 TI - Příležitosti k učení jako teoretický koncept a možnosti jeho výzkumného využití SN - 9788074146015 UR - http://capv2013.pf.ujep.cz/ N2 - Příležitosti k učení představují teoretický koncept, ke kterému se u nás hlásí nemalé množství autorů zabývajících se výzkumem výuky. Od 60. let 20. století bylo zejména v USA podniknuto mnoho pokusů o definování a měření příležitostí k učení. Výzkumy zastřešené konceptem příležitostí k učení poměrně zdařile operacionalizují procesuální stránku výuky, například vztah mezi vyučováním a učením. Zřejmě proto se příležitosti k učení se staly centrální teoretickou kategorií mezinárodního srovnávacího výzkumu TIMSS. Bohužel není možné prohlásit, že se v prostředí české a slovenské pedagogiky s příležitostmi k učení pracuje vždy v souladu s jejich původním vymezením a teoretickým rozpracováním. Cílem teoretického příspěvku je přiblížit vývoj příležitostí k učení jako teoretické kategorie a nastínit možnosti jejího poměrně širokého využití při zkoumání procesů vyučování a učení. Koncept příležitostí k učení se v kontextu aktuálního vývoje ukazuje jako nosný zejména pro zkoumání kvality výuky napříč obory školního vzdělávání. Vznik studie byl podpořen z projektu GAČR GPP407/12/P059 Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce. ER -
KNECHT, Petr. Příležitosti k učení jako teoretický koncept a možnosti jeho výzkumného využití. In \textit{Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti}. 2013. ISBN~978-80-7414-601-5.
|