Detailed Information on Publication Record
2013
Rural Schools Spatial Development in Czechia? Parallel, Phase Delay or Alternative to the West?
TRNKOVÁ, Kateřina and Silvie KUČEROVÁBasic information
Original name
Rural Schools Spatial Development in Czechia? Parallel, Phase Delay or Alternative to the West?
Name in Czech
Územní vývoj venkovských škol v Česku: Paralelní, zpožděný nebo alternativní vůči západu?
Authors
TRNKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Silvie KUČEROVÁ (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Rural Schools Research through Europe, Prague (Czechia), June 28–29, 2013, 2013
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00069600
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
venkovské školy, územní vývoj
Keywords in English
rural schools; spatial development
Tags
Tags
International impact
Změněno: 16/4/2014 21:15, Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D.
V originále
Paper discuss causes and character of changes of rural elementary schools pattern in Europe. To identify similarities and differences in the development, especially from perspective of: time, space, educational policy, pedagogy, public administration.
In Czech
Cílem příspěvku je diskutovat příčiny a charakter změn a vzorců sítě venkovských základních škol v Evropě a identifikovat podobnosti a rozdíly tohoto vývoje z perspektivy: času, prostoru, vzdělávací politiky a správy, pedagogiky.