k 2013

Rural Schools Spatial Development in Czechia? Parallel, Phase Delay or Alternative to the West?

TRNKOVÁ, Kateřina and Silvie KUČEROVÁ

Basic information

Original name

Rural Schools Spatial Development in Czechia? Parallel, Phase Delay or Alternative to the West?

Name in Czech

Územní vývoj venkovských škol v Česku: Paralelní, zpožděný nebo alternativní vůči západu?

Authors

TRNKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Silvie KUČEROVÁ (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Rural Schools Research through Europe, Prague (Czechia), June 28–29, 2013, 2013

Other information

Language

English

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/13:00069600

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

venkovské školy, územní vývoj

Keywords in English

rural schools; spatial development

Tags

International impact
Změněno: 16/4/2014 21:15, Mgr. Kateřina Trnková, Ph.D.

Abstract

V originále

Paper discuss causes and character of changes of rural elementary schools pattern in Europe. To identify similarities and differences in the development, especially from perspective of: time, space, educational policy, pedagogy, public administration.

In Czech

Cílem příspěvku je diskutovat příčiny a charakter změn a vzorců sítě venkovských základních škol v Evropě a identifikovat podobnosti a rozdíly tohoto vývoje z perspektivy: času, prostoru, vzdělávací politiky a správy, pedagogiky.