MAREŠ, Jan and Tomáš KOHOUTEK. Ankety pro žáky, učitele a rodiče: zkušenosti s přípravou autoevaluačního nástroje pro potřeby základních a středních škol (Surveys for pupils, teachers and parents: the experience with the preparation of the selfevaluation tool for elementary and secondary schools). Online. In Věra Ježková. Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2012, p. 48-57. ISBN 978-80-7290-620-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ankety pro žáky, učitele a rodiče: zkušenosti s přípravou autoevaluačního nástroje pro potřeby základních a středních škol
Name (in English) Surveys for pupils, teachers and parents: the experience with the preparation of the selfevaluation tool for elementary and secondary schools
Authors MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Tomáš KOHOUTEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Praha, Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, p. 48-57, 10 pp. 2012.
Publisher Univerzita Karlova
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/12:00069614
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-7290-620-8
Keywords (in Czech) klima školy; autoevaluace školy; ankety pro žáky; ankety pro učitele; ankety pro rodiče; pedagogický výzkum; practice-based přístup; online dotazníky
Keywords in English school climate; school self-evaluation; surveys for students; surveys for teachers; surveys for parents; educational research; practice-based approach; online questionnaire
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Changed: 25/4/2014 11:16.
Abstract
Příspěvek shrnuje zkušenosti s tvorbou a praktickým využíváním tří navazujících variant autoevaluačních nástrojů vzniklých na základě potřeb škol v projektu Cesta ke kvalitě (CZ.1.07/4.1.00/06.0014). Je představena strukturu nástrojů, postup vzniku a výzkumného ověřování evaluačních nástrojů i další doporučení k nástroji. Evaluační nástroje jsou školám k dispozici v elektronické podobě na portále evaluačních nástrojů. Cílem anket je zjištění názorů žáků, učitelů i rodičů na určité aspekty činnosti školy nebo získání doporučení před určitým konkrétním rozhodnutím v dalším rozvoji školy. Ankety jsou určeny pro široké spektrum typů škol (od druhého stupně základních škol, základních uměleckých škol, středních odborných učilišť a ntegrovaných středních škol i středních odborných škol, pro potřeby gymnázií a konzervatoří). Potřebám jednotlivých typů škol vychází vstříc nabídka specifických verzí anket i s možností doplňovat vlastní specifické otázky.
Abstract (in English)
Paper presents experience in the design and practical use of three interconnected variants of self-evaluation tools created based on the needs of schools in the project The path to the quality (CZ.1.07/4.1.00/06.0014). Will the introduced structure tools, the process of research evaluation and validation of tools and recommendations to work with tools. Evaluation tools are available to schools in electronic form on the website of evaluation tools. Surveys goal is identifying the views of pupils, teachers and parents on certain aspects of the school or get recommendations before particular decision in the further development of the school. Surveys are for a wide range of types of schools (secondary school, primary art schools, secondary vocational schools and integrated secondary schools and secondary vocational schools, secondary schools and conservatories) needs of individual types of schools offer caters to specific versions polls.
PrintDisplayed: 2/9/2024 06:19