LUKAS, Josef. Připravenost školy k inkluzivnímu vzdělávání. (Preparedness of school for inclusive education.). Praha: NÚV, 2012. ISBN 978-80-87063-82-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Připravenost školy k inkluzivnímu vzdělávání.
Name (in English) Preparedness of school for inclusive education.
Authors LUKAS, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Praha, 2012.
Publisher NÚV
Other information
Original language Czech
Type of outcome Special-purpose publication
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Manuál
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00069618
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-87063-82-8
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; autoevaluace školy;
Keywords in English inclusive education; school self-evaluation;
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Josef Lukas, Ph.D., učo 17887. Changed: 4/10/2013 15:26.
Abstract
Manuál předkládá dotazník, který zjišťuje do jaké míry je škola otevřena začleňování různých žáků do vzdělávání; zda jsou odpovídajícím způsobem nastaveny vztahy uvnitř školy i vztahy školy s okolím; jakým způsobem učitelé se žáky pracují; jaké jsou vztahy mezi pedagogickými pracovníky školy apod. Výstupy z dotazníku škole mohou pomoci upravit podmínky vzdělávání a výchovy žáků, kteří jsou nějakým způsobem „odlišní“. Dotazník je určen pokud možno všem pedagogům konkrétní školy. Dotazník je určen pro základní a střední školy všeho typu.
Abstract (in English)
Manual provides a questionnaire that identifies the extent to which the school is open integration (inclusion) of different pupils into education, whether they are adequately set relationships within the school and school relations with the wider environment, how teachers work with pupils, what are the relationships between educational staff, etc. Outcomes of questionnaire can help regulate the conditions of education and work with pupils who are in some way "different". The questionnaire is designed as far as possible to all teachers of a particular school. The questionnaire is designed for elementary and secondary schools of all types.
PrintDisplayed: 25/4/2024 11:32