SORGER, Brigitte. Institutions- und sprachenpolitische Aspekte des DACH-Konzepts (Institutional and language political aspects of the “DACH-concept”). In Demmig, Silvia / Hägi, Sara / Schweiger, Hannes. DACH-Landeskunde. Theorie - Geschichte - Praxis. München: Iudicium, 2013. p. 32-48. DACH-Landeskunde. Theorie - Geschichte - Praxis. ISBN 978-3-86205-304-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Institutions- und sprachenpolitische Aspekte des DACH-Konzepts
Name in Czech Odraz konceptu DACH v jazykové a institiucionální politice
Name (in English) Institutional and language political aspects of the “DACH-concept”
Authors SORGER, Brigitte (40 Austria, guarantor, belonging to the institution).
Edition München, DACH-Landeskunde. Theorie - Geschichte - Praxis, p. 32-48, 17 pp. DACH-Landeskunde. Theorie - Geschichte - Praxis, 2013.
Publisher Iudicium
Other information
Original language German
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00069654
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-86205-304-9
Keywords (in Czech) němčina jako cizí jazyk; společného evropského referenčního rámec pro jazyky; puricentrismus;
Keywords in English German as a foreign language; Common European Framework of Reference for languages; pluricentric language;
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dr. phil. Brigitte Sorger, učo 25169. Changed: 10. 3. 2014 17:08.
Abstract
Das Kapitel betrachtet das DACH-Prinzip im Spiegel der sich wandelnden sprachenpolitischen Initiativen, welche sich in den letzten zwanzig Jahren stark verändert haben. Es wird die Frage aufgeworfen, ob das DACH-Prinzip den aktuellen Anliegen des Fremdsprachenunterrichts gerecht werden kann und aus welchen sprachenpolitischen Grundsätzen es seine Rechtfertigung ziehen kann.
Abstract (in Czech)
Kapitola sleduje způsob, jakým se odráží princip DACH v jazykové politice, jejíž proměna byla během posledních dvaceti let enormní. Zabývá se především otázkou, zda odpovídá princip DACH potřebám současné výuky němčiny a zda mu současná jazyková politika poskytuje opodstatnění.
Abstract (in English)
The chapter considers the “DACH principle” in the mirror of the changing language policy initiatives, which have changed greatly in the last twenty years. It focuses on the question, if the “DACH principle” realizes the current needs of foreign language learning and on which language policy principles its justification is based.
PrintDisplayed: 19. 8. 2022 17:22