DYTRT, Petr a Kateřina DRSKOVÁ. Outils théoriques, notions et concepts. Les enjeux méthodologiques en littérature, linguistique, didactique et traductologie. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Outils théoriques, notions et concepts. Les enjeux méthodologiques en littérature, linguistique, didactique et traductologie
Název česky Teoretické nástroje, pojmy, koncepty. Metodologická východiska pro výzkum v oblasti literatury, lingvistiky, didaktiky cizích jazyků a traduktologii
Název anglicky Theoretical tools, notions and concepts. Methodological issues in literature, linguistics, teaching and translation
Autoři DYTRT, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina DRSKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2012.
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Uspořádání konference
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/12:00069677
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky teoretické nástroje; pojmy; koncepty; metodologická východiska; výzkum; literatura; lingvistika; didaktika cizích jazyků; traduktologie
Klíčová slova anglicky theoretical tools; concepts; concepts; methodological bases; research; literature; linguistics; didactics of foreign languages; translation
Štítky kontrola_RIV, rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D., učo 9714. Změněno: 24. 4. 2014 15:32.
Anotace
Il arrive souvent, notamment chez les jeunes chercheurs, que les postulats théoriques et les approches méthodologiques leur soient légués, voire imposés par le milieu universitaire dans lequel ils effectuent leur recherche ou dont ils sont issus. Et cela meme sans que ces postulats et ces approches soient forcément légitimés. L'école doctorale de cette année invite les jeunes chercheurs ainsi que leurs professeurs a s'interroger sur leur démarche théorique et leurs choix méthodologiques dans le domaine de la recherche littéraire, linguistique, didactique ou traductologique.
Anotace česky
Často, zejména u mladých badatelů, se stává, že teoretické předpoklady a metodologické přístupy jim jsou předány akademickým prostředím, v němž svůj výzkum provádí, nebo z nějž sami pocházejí. A to mnohdy bez toho, aby byly tyto postuláty a přístupy byly nutně legitimní. Doktorská škola se pokusila vyzvat mladé vědce a učitele, aby se zamysleli nad svými teoretickými přístupy a výběrem výzkumných metod v oblasti literatury, jazykovědy, didaktiky a translatologie.
Anotace anglicky
Often, particularly among young researchers, the theoretical assumptions and methodological approaches they are inherited or imposed by the academic environment in which they do their research or they come from. And even without these assumptions and approaches are necessarily legitimate. The graduate school this year invites young researchers and teachers to reflect on their theoretical approach and methodological choices in the field of literary research, linguistic, educational or translatological.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 16:14