Detailed Information on Publication Record
2013
L'éducation inclusive des éleves socialement défavorisés en République tcheque: les barrieres, les meilleures pratiques et les défis pour les écoles
LAZAROVÁ, BohumíraBasic information
Original name
L'éducation inclusive des éleves socialement défavorisés en République tcheque: les barrieres, les meilleures pratiques et les défis pour les écoles
Name in Czech
Inkluzivní vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků v ČR: bariéry, dobrá praxe a výzvy pro školy
Name (in English)
Inclusive education of social disabled pupils: limits, good practice and challenges for schools
Authors
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
23eme Congres de l'AFPEN, Nice, France, 26-28 septembre 2013, 2013
Other information
Language
French
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher
France
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00069721
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
inkluzivní vzdělávání; romští žáci; školní psychologové; organizační učení
Keywords in English
inclusive education; Roma pupils; school psychologists; organizational learning
Změněno: 15/4/2014 11:01, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
En République tcheque apparaît toute une série d'efforts visant a promouvoir l'éducation inclusive. L'éducation des éleves socialement défavorisés. L'intégration comme un theme de l'apprentissage organisationnel dans les écoles.
In Czech
V ČR existuje celá řada opatření směřující k inkluzivnímu vzdělávání. Zaměřujeme se na žáky sociálně znevýhodněné. Zvláštní pozornost je věnována organizačnímu učení ve školách a roli školních psychologů v otázce inkluzivního vzdělávání.
In English
In the Czech Republic, there are many measures for the enhancement of inclusive education. The paper is focused on the education on Roma pupils and the role of school psychologists in the process of organizational learning.
Links
LG13051, research and development project |
| ||
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|