LAZAROVÁ, Bohumíra. L'éducation inclusive des éleves socialement défavorisés en République tcheque: les barrieres, les meilleures pratiques et les défis pour les écoles (Inclusive education of social disabled pupils: limits, good practice and challenges for schools). In 23eme Congres de l'AFPEN, Nice, France, 26-28 septembre 2013. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name L'éducation inclusive des éleves socialement défavorisés en République tcheque: les barrieres, les meilleures pratiques et les défis pour les écoles
Name in Czech Inkluzivní vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků v ČR: bariéry, dobrá praxe a výzvy pro školy
Name (in English) Inclusive education of social disabled pupils: limits, good practice and challenges for schools
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 23eme Congres de l'AFPEN, Nice, France, 26-28 septembre 2013, 2013.
Other information
Original language French
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher France
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00069721
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; romští žáci; školní psychologové; organizační učení
Keywords in English inclusive education; Roma pupils; school psychologists; organizational learning
Tags rivok, RIVZ
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 15/4/2014 11:01.
Abstract
En République tcheque apparaît toute une série d'efforts visant a promouvoir l'éducation inclusive. L'éducation des éleves socialement défavorisés. L'intégration comme un theme de l'apprentissage organisationnel dans les écoles.
Abstract (in Czech)
V ČR existuje celá řada opatření směřující k inkluzivnímu vzdělávání. Zaměřujeme se na žáky sociálně znevýhodněné. Zvláštní pozornost je věnována organizačnímu učení ve školách a roli školních psychologů v otázce inkluzivního vzdělávání.
Abstract (in English)
In the Czech Republic, there are many measures for the enhancement of inclusive education. The paper is focused on the education on Roma pupils and the role of school psychologists in the process of organizational learning.
Links
LG13051, research and development projectName: Zajištění účasti českých psychologů v řídících orgánech mezinárodních společností oboru psychologie
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 7/6/2024 11:53