HORKÁ, Hana. Vzděláváním k překonávání narušené reciprocity mezi člověkem a přírodou (Education to overcoming violated reciprocity between man and nature). In Danielová, L.; Linhartová, D.; Schmiedová, K. (eds). Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2013. první. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2013, p. 173-181. ISBN 978-80-7375-825-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzděláváním k překonávání narušené reciprocity mezi člověkem a přírodou
Name (in English) Education to overcoming violated reciprocity between man and nature
Authors HORKÁ, Hana.
Edition první. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2013, p. 173-181, 9 pp. 2013.
Publisher Mendelova univerzita v Brně
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7375-825-7
Keywords (in Czech) Biofilní orientace vzdělávání; environmentální výchova; ekosociální teorie vzdělávání; kompetence hodnotová – životně-orientační.
Keywords in English Biophile orientation of education; environmental education; eco-social theory of education; value competence – life priorities
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Changed: 30/1/2015 22:59.
Abstract
V souladu s vizí života v harmonii s přírodou se tematizují nové oblasti ve vzdělávání, úzce spjaté s tzv. biofilní (propřírodní) orientací. Její charakteristiky autorka spojuje s environmentálním přístupem v intencích ekosociálních teorií vzdělávání. Zvláštní pozornost věnuje hodnotové – ekosociální – životně-orientační kompetenci učitele a navrhuje možnosti jejího rozvoje.
Abstract (in English)
In agreement with the vision of life in harmony with nature brings up new areas associated with the biophile focus in education. The author connects its characteristic with environmental access in intention of ecosocial theories of education. The special attention is paid to value ecosocial life priorities teachers competence. She also suggests the possibility of its development.
Links
MUNI/A/0714/2012, interní kód MUName: Učitel v teorii a praxi
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 24/6/2024 17:19