SUCHÁNEK, Petr and Maria KRÁLOVÁ. Spokojenost zákazníků a výkonnost podniků (Customer satisfaction and business performance). In Marketing manažment, obchod a sociálne aspekty podnikania. 1st ed. Košice: EU v Bratislavě PHF se sídlem v Košicích, 2013, p. 447-453. ISBN 978-80-225-3730-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Spokojenost zákazníků a výkonnost podniků
Name in Czech Spokojenost zákazníků a výkonnost podniků
Name (in English) Customer satisfaction and business performance
Authors SUCHÁNEK, Petr and Maria KRÁLOVÁ.
Edition 1. vyd. Košice, Marketing manažment, obchod a sociálne aspekty podnikania, p. 447-453, 7 pp. 2013.
Publisher EU v Bratislavě PHF se sídlem v Košicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-225-3730-8
Keywords (in Czech) spokojenost zákazníka, kvalita, výkonnost podniku
Keywords in English consumer satisfaction, quality, performance of the company
Changed by Changed by: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Changed: 31/1/2014 12:49.
Abstract
S ohledem na statistickou významnost výsledků nelze mít za prokázanou souvislost spokojenosti zákazníků s výkonností podniku. Na druhou stranu však výsledky naznačují, že tato závislost existuje. Bude ji však nutno znovu ověřit rozsáhlejším výzkumem (s ohledem na počet zkoumaných podniků) a s využitím sofistikovanějších statistických nástrojů. Domníváme se, že přes statistickou nevýznamnost výsledků článek nabízí zajímavá zjištění. Zdá se totiž, že spokojenost zákazníka není jednoduchou (základní) veličinou, ale je naopak složena z několika dílčích veličin, které by na podnik a jeho výkonnost mohli působit komplexně.
Abstract (in English)
With regard to the statistical significance of the results can not be considered proven link customer satisfaction with business performance. On the other hand, the results suggest that this dependency exists. But it will be necessary to re-examine broader research (with regard to the number of surveyed companies) and with using more sophisticated statistical tools. We believe that article offers interesting findings despite the statistical insignificance of the results. It seems that customer satisfaction is not a simple (basic) variable, but on the other hand is composed of several sub-variables that the firm and its performance has comprehensively.
Links
MUNI/A/0738/2012, interní kód MUName: Vliv kvality na výkonnost a konkurenceschopnost podniku
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 24/5/2024 06:04