POLEDŇOVÁ, Ivana, Zdenka STRÁNSKÁ a Monika ČECHOVÁ. Cyberbullying as a Form of Violence against Teachers in the Czech Republic. In Jolanta Kowal, Narcyz Roztocki and Heinz Roland Weistroffer (Eds.). Proceedings of the Second Internacional Conference on ICT Management for Global Competiveness and Economic Growth in Emerging Economies. Conference Theme: Economic, Social, and Psychological Aspects of ICT Implementation. 1. vyd. Wrocław (Poland): College of Management "Edukacja" (WSZ E), University of Wrocław Institute of Psychology, AIS Special Interest Group on ICT and Global Development (SIG GlobDev), 2013, s. 130-145. ISBN 978-83-64389-00-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Cyberbullying as a Form of Violence against Teachers in the Czech Republic
Autoři POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí), Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika, domácí) a Monika ČECHOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Wrocław (Poland), Proceedings of the Second Internacional Conference on ICT Management for Global Competiveness and Economic Growth in Emerging Economies. Conference Theme: Economic, Social, and Psychological Aspects of ICT Implementation, od s. 130-145, 16 s. 2013.
Nakladatel College of Management "Edukacja" (WSZ E), University of Wrocław Institute of Psychology, AIS Special Interest Group on ICT and Global Development (SIG GlobDev)
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14230/13:00069953
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-83-64389-00-9
Klíčová slova anglicky cyberbullying; violence; communication style; teachers
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D., učo 1130. Změněno: 9. 12. 2016 10:06.
Anotace
The aim of the study was to analyze cyberbullying as a form of violent behaviour of students directed against their teachers. For this purpose, we conducted a survey on a sample of Czech secondary school students. Significant connections emerged regarding the communication style of the teacher.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:47