ČERNÝ, Michal. Role informační gramotnosti v informační společnosti nahlížená historickou perspektivou evropské vzdělanosti a kultury (The Role of Information Literacy in the Information Society, Viewed in Historical Perspective of European Intelligence and Culture). ProInflow. Brno: Masarykova univerzita, 2013, vol. 5, No 2, p. 1-11. ISSN 1804-2406.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role informační gramotnosti v informační společnosti nahlížená historickou perspektivou evropské vzdělanosti a kultury
Name (in English) The Role of Information Literacy in the Information Society, Viewed in Historical Perspective of European Intelligence and Culture
Authors ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1804-2406.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00069981
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) věda; Moorův zákon; informační vzdělávání; informační společnost; Informační gramotnost; ICT; historie internetu; historie
Keywords in English science; Moore's law; Internet history; information society; Information literacy; information education; ICT; history
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Changed: 15/4/2014 10:02.
Abstract
Článek na krátkém historickém exkurzu ukáže, jaký je vztah mezi informační gramotností a celkovým společenským klimatem, které je determinováno řadou technických jevů. Podíváme se na obecný vztah informační gramotnosti a informační společnosti jako nezbytnosti vedoucí k rozvoji vědy, demokracie, občanské společnosti či ekonomické oblasti.
Abstract (in English)
Paper in a brief historical excursus shows the relationship between information literacy and general social climate, which is determined by a number of technical phenomena. We describe the general relationship between information literacy and the information society. Evaluate information literacy as an essential element leading to the development of science, democracy, civil society and the economic sphere.
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0241, interní kód MUName: Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU (Acronym: CEINVE)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 18/7/2024 08:32