Heads in the Cloud: Pros and Cons of Online Learning [presentation]
ZOUNEK, Jiří and Petr SUDICKÝ. Heads in the Cloud: Pros and Cons of Online Learning [presentation]. In DisCo 2013: New technologies and media literacy education. 2013. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Heads in the Cloud: Pros and Cons of Online Learning [presentation] |
Name in Czech | Být, či nebýt online: Výhody a nevýhody online vzdělávání |
Authors | ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr SUDICKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | DisCo 2013: New technologies and media literacy education, 2013. |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/13:00069983 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | e-learning; online technologie; výhody; nevýhody; pedagogický výzkum |
Keywords in English | e-learning; online technologies; advantages; disadvantages; education research |
Tags | e-learning, RIVZ |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: Mgr. Petr Sudický, učo 105945. Changed: 1/2/2019 20:16. |
Abstract |
---|
The present paper deals with possible positive and negative experiences of using online technologies in teaching and learning. Here, the word possible is central as completely generally applicable issues may hardly be traced. The aim of the paper is to highlight such advantages and disadvantages of online learning that tend to recur rather frequently in a number of pedagogical situations and contexts. |
Abstract (in Czech) |
---|
Příspěvek pojednává o možných pozitivech i negativech používání online technologií ve výuce a učení. Záměrně je použito slovo "možných", protože jen stěží lze totiž vymezit ty obecně platné. Obsahem příspěvku je proto výběr často uváděných výhod a nevýhod. Autoři příspěvku vycházejí z rozsáhlého a důkladného studia českých a zejména zahraničních odborných zdrojů, ale také z vlastních empirických výzkumů v oblasti vysokoškolského vzdělávání, které realizovali v posledních letech. Jednalo se o výzkumy využívající kvalitativní i kvantitativní výzkumné postupy. |
PrintDisplayed: 13/10/2024 22:23