VÁCLAVKOVÁ, Markéta a Jakub TROJAN. Vliv evolučních inovací na proměnu výuky zeměpisu na českých gymnáziích. In Robert Osman. Geografický výzkum: participace a angažovanost. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 180-193. ISBN 978-80-210-6415-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv evolučních inovací na proměnu výuky zeměpisu na českých gymnáziích
Název česky Vliv evolučních inovací na proměnu výuky zeměpisu na českých gymnáziích
Název anglicky The influence of evolutionary innovation in the transformation of teaching geography to the Czech grammar school
Autoři VÁCLAVKOVÁ, Markéta a Jakub TROJAN.
Vydání 1. vyd. Brno, Geografický výzkum: participace a angažovanost, od s. 180-193, 14 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-6415-7
ISSN 1805-9120
Klíčová slova anglicky teaching aids; geographical grammar school education; Educational Grammar Framework; Geography teacher; teaching methods
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Jakub Trojan, MSc, Ph.D., učo 151236. Změněno: 2. 11. 2013 21:43.
Anotace anglicky
The paper studies the approaches to geography teaching in secondary schools in Czechoslovakia before 1989 in comparison with the current geographic education in the Czech Republic. We discuss the potential impact of innovative teaching aids and teacher adaptation to the evolutionary process. By the evolutionary process we mean the process of continuous innovation. The type analysis is complemented by an overview of the challenges in teaching grammar school geography.
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 02:04