VOLEK, Jaromír. Mediální obraz ve volební kampani. Prezidentská volba v médiích jako ritualizované (melo)drama o hledání aristokrata plebejce. Online. In Média a společnost. Praha: Fokoláre, Pontes., 2013. s. 5-18. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mediální obraz ve volební kampani. Prezidentská volba v médiích jako ritualizované (melo)drama o hledání aristokrata plebejce
Název anglicky Media pictures and elections. Presidential elections as a ritualized (melo)drama about seekeing aristocratic plebeian
Autoři VOLEK, Jaromír
Vydání Praha, Média a společnost, od s. 5-18, 14 s. 2013.
Nakladatel Fokoláre, Pontes.
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Klíčová slova česky mediální obraz, mediální událost, kulturní narcizace, prezidentská volební kampaň, rituál, spektakularizace, simulace
Klíčová slova anglicky media picture, media event, presidential elections campaign, ritual, spectacularization, cultural narcissism, simulation
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D., učo 2443. Změněno: 5. 11. 2013 16:52.
Anotace
Text kriticky reflektuje problematiku konstrukce mediálního obrazu a jeho roli v historicky první kampani předcházející přímou volbu prezidenta České republiky. Autor rozlišuje základní interpretační rámce, prostřednictvím kterých média formovala mediální obrazy dvou nejsilnějších uchazečů o prezidentský úřad. Současně ukazuje jak mainstreamová média strukturovala předvolební prezidentskou agendu a ilustruje její (melo) dramaticko-rituální atributy, prostřednictvím kterých média zvyšovala atraktivitu kampaně a legitimizovala vlastní roli.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 03:21