BOCHNÍČEK, Zdeněk, Jaromír HALIŠKA, Zuzana KOBÍKOVÁ, Oldřich ŠIMONÍK, Peter KRUPKA, Olga ROTREKLOVÁ, Tomáš PAPÍRNÍK, Aleš MAREČEK, Vladimír HERBER a Jiří HERMAN. Na pomoc pedagogické praxi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 132 s. ISBN 978-80-210-6302-0. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-6302-2013. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Na pomoc pedagogické praxi
Název anglicky Help to Teaching Practice
Autoři BOCHNÍČEK, Zdeněk (203 Česká republika, garant), Jaromír HALIŠKA (203 Česká republika), Zuzana KOBÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Oldřich ŠIMONÍK (203 Česká republika, domácí), Peter KRUPKA (203 Česká republika, domácí), Olga ROTREKLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tomáš PAPÍRNÍK (203 Česká republika), Aleš MAREČEK (203 Česká republika, domácí), Vladimír HERBER (203 Česká republika, domácí) a Jiří HERMAN (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 132 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14310/13:00070050
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 978-80-210-6302-0
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-6302-2013
Klíčová slova česky učitelství; pedagogická praxe; přírodní vědy; středoškolský učitel; začínající učitel
Klíčová slova anglicky teacher; teaching practice; science; high school teacher; teacher biginner
Štítky AKR, Munipress, pedagogická praxe, přírodní vědy, rivok, Učitelství
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lea Novotná, učo 110512. Změněno: 17. 8. 2023 14:20.
Anotace
Publikace pomáhá budoucím a začínajícím středoškolským učitelům hledat odpovědi na otázky, s nimiž je konfrontuje výkon pedagogické profese. V první kapitole popisujeme inovace učitelských studijní ch programů na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Dále se věnujeme náslechům i výstupům pedagogické praxe v rámci VŠ studia. V kapitole třetí se dělíme o zkušenosti s reflexivní analýzou pedagogické praxe s využitím virtuálních hospitací a videozáznamů pedagogických praxí. Následuje kapitola postřehů vysokoškolských studentů – absolventů pedagogické praxe. Dále se věnujeme začátku profesní dráhy učitele a problematice provozu školy, ale i specifikům učitelství biologie, fyziky, chemie, geografie a matematiky. Přílohy obsahují pozorovací schéma, klasifikační a jiné archy.
Anotace anglicky
: This publication helps to answer the questions that new secondary school teachers may ask themselves when they start practicing their teaching. The first chapter discusses the innovation of syllabuses of Faculty of Science – Masaryk University. We further focus on sitting in on a class and teaching performances within the frame of university studies. In the third chapter we share our experience with reflexive analysis of teaching practice – making use of a virtual sitting in on a class as well as video records of pedagogical practices. Following chapter presents observations of university students – pedagogical practice graduates. We also pay attention to the outset of teaching career and issues in school running; the particularity of biology, physics, chemistry, geography and mathematics teaching. In the appendix you can find an observation scheme, marking sheets for teacher and some more examples of other useful sheets.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/15.0201, interní kód MUNázev: Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd a informatiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd a informatiky, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 05:42