ŠEFERISOVÁ LOUDOVÁ, Michaela. Concept – Image – Reception. Baroque Ceiling Paintings in the Setting of European Monasteries. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Concept – Image – Reception. Baroque Ceiling Paintings in the Setting of European Monasteries
Name in Czech Koncept - Obraz - Recepce. Barokní nástěnná malba v prostředí evropských klášterů
Authors ŠEFERISOVÁ LOUDOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2013.
Other information
Original language English
Type of outcome Organization of a conference
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00070053
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) koncepty; concetti; ikonografie; ikonologie; barokní nástěnná malba; recepce obrazu; teorie obrazu; kláštěry; Evropa
Keywords in English concepts; concetti; iconography; iconology; baroque monumental ceiling painting; image reception; image theory; monasteries; Europe
Tags rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Michaela Šeferisová Loudová, Ph.D., učo 9459. Changed: 15/4/2014 13:46.
Abstract
The main theme of the conference was the relationship between monumental ceiling paintings and texts relating to them, and their reception, in the European countries in the seventeenth and eighteenth centuries. The formulation of questions and the search for answers to them took place within the following thematic fields: written sources (contracts, correspondence, etc.) and historical texts with an iconographical content (literature, concepts – concetti, manuscripts or printed descriptions) and their relation to the wall paintings; reception and interpretation of contemporary descriptions, topographical and pilgrimage literature and other sources; the relationship between ceiling paintings and contemporary iconographical literature and post-Tridentin image theory.
Abstract (in Czech)
Hlavním tématem konference byl vztah nástěnných maleb a textů vztahujících se k nim a jejich recepce v Evropě v období 17. a 18. století. Formulace otázek a hledání odpovědí na ně probíhalo v těchto tematických okruzích: písemné prameny (smlouvy, korespondence, etc.) a dobové texty s ikonografickým obsahem (literatura, koncepty – concetti, rukopisy nebo tiskem vydané popisy) a jejich vztah k nástěnným malbám; recepce a interpretace dobových popisů, topografické a poutnické literatury a dalších pramenů; vztah nástěnné malby a současné ikonografické literatury a post-tridentské teorie obrazu.
PrintDisplayed: 30/4/2024 19:41