ŠEFERISOVÁ LOUDOVÁ, Michaela. Concept – Image – Reception. Baroque Ceiling Paintings in the Setting of European Monasteries. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Concept – Image – Reception. Baroque Ceiling Paintings in the Setting of European Monasteries
Název česky Koncept - Obraz - Recepce. Barokní nástěnná malba v prostředí evropských klášterů
Autoři ŠEFERISOVÁ LOUDOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2013.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Uspořádání konference
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00070053
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky koncepty; concetti; ikonografie; ikonologie; barokní nástěnná malba; recepce obrazu; teorie obrazu; kláštěry; Evropa
Klíčová slova anglicky concepts; concetti; iconography; iconology; baroque monumental ceiling painting; image reception; image theory; monasteries; Europe
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Michaela Šeferisová Loudová, Ph.D., učo 9459. Změněno: 15. 4. 2014 13:46.
Anotace
The main theme of the conference was the relationship between monumental ceiling paintings and texts relating to them, and their reception, in the European countries in the seventeenth and eighteenth centuries. The formulation of questions and the search for answers to them took place within the following thematic fields: written sources (contracts, correspondence, etc.) and historical texts with an iconographical content (literature, concepts – concetti, manuscripts or printed descriptions) and their relation to the wall paintings; reception and interpretation of contemporary descriptions, topographical and pilgrimage literature and other sources; the relationship between ceiling paintings and contemporary iconographical literature and post-Tridentin image theory.
Anotace česky
Hlavním tématem konference byl vztah nástěnných maleb a textů vztahujících se k nim a jejich recepce v Evropě v období 17. a 18. století. Formulace otázek a hledání odpovědí na ně probíhalo v těchto tematických okruzích: písemné prameny (smlouvy, korespondence, etc.) a dobové texty s ikonografickým obsahem (literatura, koncepty – concetti, rukopisy nebo tiskem vydané popisy) a jejich vztah k nástěnným malbám; recepce a interpretace dobových popisů, topografické a poutnické literatury a dalších pramenů; vztah nástěnné malby a současné ikonografické literatury a post-tridentské teorie obrazu.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 10:45