B 2013

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy jako východisko inkluzivní didaktiky

HAVEL, Jiří

Basic information

Original name

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy jako východisko inkluzivní didaktiky

Name (in English)

Education of Pupils with Special Educational Needs as Starting Point of Inclusive Didactics

Authors

HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 150 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00070085

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6395-2

Keywords (in Czech)

Primární vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; integrace; inkluze; inkluzivní didaktika; didaktika elementárního čtení a psaní; kvalitativní výzkum.

Keywords in English

Primary education; pupil with special educational needs; integration; inclusion; inclusive didactics; didactics of elementary reading and writing; qualitative research.

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 8/1/2014 13:05, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Tato práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Přináší vymezení základních pojmů i souhrn dosavadního poznání v dané oblasti. V souladu s deklarovaným cílem výzkumného záměru PdF MU Speciální vzdělávací potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu (hlavní řešitelka prof. M. Vítková), jehož je součástí, je vyústění této práce soustředěno k procesu formování inkluzivní didaktiky v podmínkách běžné primární školy. K hlubší deskripci tohoto procesu měl přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Výzkum byl realizován na vybraných školách metodou ohniskových skupin. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education