OPATŘILOVÁ, Dagmar. Inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením v základních školách. In Opatřilová Dagmar. Žáci se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním v základních školách. Pupils with Health Disabilities and Health Disadvantages in nprimary schools. první. Brno: MU. s. 31-52. ISBN 978-80-210-6304-4. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením v základních školách.
Název česky Inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením v základních školách.
Název anglicky Inclusive Education of pupils with Physical Disabilities in Primary Schools
Autoři OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Brno, Žáci se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním v základních školách. Pupils with Health Disabilities and Health Disadvantages in nprimary schools. od s. 31-52, 22 s. 2013.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00070092
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6304-4
Klíčová slova česky Inkluze; žák s tělesným postižením; základní škola; podpůrná opatření;, speciální vzdělávací potřeby; výzkum
Klíčová slova anglicky inclusion; pupil with physical disability; primary school; supportive provision; special educational needs; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., učo 25302. Změněno: 26. 3. 2014 07:09.
Anotace
Kapitola prezentuje závěry výzkumných šetření, které autorka realizovala v rámci řešení Výzkumného záměru MSM 0021622443 „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“. Kapitola analyzuje společné vzdělávání žáků s tělesným postižením s intaktní populací v základních školách. Cílem výzkumných šetření bylo vysledovat situaci žáků s tělesným postižením v inkluzivní škole a analyzovat faktory ovlivňující vzdělávací proces u cílové skupiny. Doporučení pro pedagogickou praxi uvádíme v závěru kapitoly.
Anotace anglicky
The chapter presents a conclusions of research, which author realized as a part of the research project MSM 0021622443 „Special Needs of Pupils in the Kontext of the Framework Educational Programme for Basic Education“. The chapter analyses the education of students with physical disabilities together with mainstream students in primary schools. The main aim of the research was to evaluace the sitiation of pupils with physical disabilities in inklusive school and to analyse the factors influencing education of the target group. Recommendations useful for working specialists are presented at the of the chapter.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 10:14