HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka. Divadelní formy Asie v teoretickém díle Jiřího Veltruského. Theatralia. Brno: Masarykova univerzita, roč.16, č. 1, s. 81-101. ISSN 1803-845X. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Divadelní formy Asie v teoretickém díle Jiřího Veltruského
Název česky Divadelní formy Asie v teoretickém díle Jiřího Veltruského
Autoři HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Theatralia, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1803-845X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Digitální knihovna FF MU
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00066495
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Jiří Veltruský; asijské divadlo; znak; strukturalismus; sémiotika; teorie divadla
Klíčová slova anglicky Jiří Veltruský; Asian theatre; sign; structuralism; semiotics; theatre theory
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 9. 4. 2014 13:17.
Anotace
Studie na základě archivních materiálů a teoretických prací mapuje zájem Jiřího Veltruského o žánry asijského divadla a jejich vliv na teoretikovo uvažování o divadle. Na konkrétních příkladech je demonstrováno, jak se principy rozličných asijských divadelních forem projevily v jeho pojetí stěžejních strukturalistických a sémiotických konceptů v oblasti divadla, jako jsou např. herecká postava, znak, principy sémiózy, herecká konvence atp. Autorka si rovněž klade otázku, jak naopak Jiří Veltruský mohl svým dílem přispět k teoretickému bádání o divadle Asie.
Anotace česky
Studie na základě archivních materiálů a teoretických prací mapuje zájem Jiřího Veltruského o žánry asijského divadla a jejich vliv na teoretikovo uvažování o divadle. Na konkrétních příkladech je demonstrováno, jak se principy rozličných asijských divadelních forem projevily v jeho pojetí stěžejních strukturalistických a sémiotických konceptů v oblasti divadla, jako jsou např. herecká postava, znak, principy sémiózy, herecká konvence atp. Autorka si rovněž klade otázku, jak naopak Jiří Veltruský mohl svým dílem přispět k teoretickému bádání o divadle Asie.
Návaznosti
GAP409/11/1082, projekt VaVNázev: Český divadelní strukturalismus: souvislosti a potenciál
Investor: Grantová agentura ČR, Český divadelní strukturalismus: souvislosti a potenciál
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 18:49