HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka. Divadelní formy Asie v teoretickém díle Jiřího Veltruského (Asian theatrical forms reflected in theoretical works by Jiří Veltruský). Theatralia. Brno: Masarykova univerzita, roč.16, č. 1, p. 81-101. ISSN 1803-845X. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Divadelní formy Asie v teoretickém díle Jiřího Veltruského
Name in Czech Divadelní formy Asie v teoretickém díle Jiřího Veltruského
Authors HAVLÍČKOVÁ KYSOVÁ, Šárka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Theatralia, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1803-845X.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Digitální knihovna FF MU
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00066495
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Jiří Veltruský; asijské divadlo; znak; strukturalismus; sémiotika; teorie divadla
Keywords in English Jiří Veltruský; Asian theatre; sign; structuralism; semiotics; theatre theory
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 9/4/2014 13:17.
Abstract
Studie na základě archivních materiálů a teoretických prací mapuje zájem Jiřího Veltruského o žánry asijského divadla a jejich vliv na teoretikovo uvažování o divadle. Na konkrétních příkladech je demonstrováno, jak se principy rozličných asijských divadelních forem projevily v jeho pojetí stěžejních strukturalistických a sémiotických konceptů v oblasti divadla, jako jsou např. herecká postava, znak, principy sémiózy, herecká konvence atp. Autorka si rovněž klade otázku, jak naopak Jiří Veltruský mohl svým dílem přispět k teoretickému bádání o divadle Asie.
Abstract (in Czech)
Studie na základě archivních materiálů a teoretických prací mapuje zájem Jiřího Veltruského o žánry asijského divadla a jejich vliv na teoretikovo uvažování o divadle. Na konkrétních příkladech je demonstrováno, jak se principy rozličných asijských divadelních forem projevily v jeho pojetí stěžejních strukturalistických a sémiotických konceptů v oblasti divadla, jako jsou např. herecká postava, znak, principy sémiózy, herecká konvence atp. Autorka si rovněž klade otázku, jak naopak Jiří Veltruský mohl svým dílem přispět k teoretickému bádání o divadle Asie.
Links
GAP409/11/1082, research and development projectName: Český divadelní strukturalismus: souvislosti a potenciál
Investor: Czech Science Foundation, Czech Structuralist Thought on Theatre: Context and Potency
PrintDisplayed: 28/3/2024 12:13