Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení
GRENAROVÁ, Renée. Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení (Assessment in Foreign Languages Teaching to Pupils with Specific Learning Disabilities in Russian Language Teaching). In Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání. 2013. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení |
Name in Czech | Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení |
Name (in English) | Assessment in Foreign Languages Teaching to Pupils with Specific Learning Disabilities in Russian Language Teaching |
Authors | GRENAROVÁ, Renée. |
Edition | Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, 2013. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | výuka cizích jazyků; výuka ruského jazyka; specifické poruchy učení; hodnocení; výzkum; žák; učitel |
Keywords in English | Foreign languages teaching; Russian language teaching; specific learning disabilities; assessment; research; pupil; teacher |
Changed by | Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 14/11/2013 22:12. |
Abstract |
---|
Prezentace se zabývá problematikou hodnocení žáků se specifickými poruchami učení ve výuce cizích jazyků a ruského jazyka. Naším cílem je představit dílčí výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo reálnou situaci v oblasti hodnocení zaměřeného na výkon i proces učení se ruskému jazyku u žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Výzkum byl realizován v roce 2012/2013 v rámci řešení výzkumného záměru MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. |
Abstract (in English) |
---|
The presentation deals with the the issue of assessment of the pupils with specific learning disabilities in teaching of Foreign languages and Russian language. The aims of the chapter are to present partial results of a research project into the situation in the evaluation focusing on both the results and the process of Russian language teaching to pupils with specific learning difficulties at basic school. The research was conducted in 2012/2013 as a part of the research project MSM0021622443 Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 28/7/2024 05:21