GRENAROVÁ, Renée. Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení (Assessment in Foreign Languages Teaching to Pupils with Specific Learning Disabilities in Russian Language Teaching). In Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení
Name in Czech Hodnocení ve výuce cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English) Assessment in Foreign Languages Teaching to Pupils with Specific Learning Disabilities in Russian Language Teaching
Authors GRENAROVÁ, Renée.
Edition Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výuka cizích jazyků; výuka ruského jazyka; specifické poruchy učení; hodnocení; výzkum; žák; učitel
Keywords in English Foreign languages teaching; Russian language teaching; specific learning disabilities; assessment; research; pupil; teacher
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 14/11/2013 22:12.
Abstract
Prezentace se zabývá problematikou hodnocení žáků se specifickými poruchami učení ve výuce cizích jazyků a ruského jazyka. Naším cílem je představit dílčí výsledky výzkumného šetření, které zjišťovalo reálnou situaci v oblasti hodnocení zaměřeného na výkon i proces učení se ruskému jazyku u žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Výzkum byl realizován v roce 2012/2013 v rámci řešení výzkumného záměru MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Abstract (in English)
The presentation deals with the the issue of assessment of the pupils with specific learning disabilities in teaching of Foreign languages and Russian language. The aims of the chapter are to present partial results of a research project into the situation in the evaluation focusing on both the results and the process of Russian language teaching to pupils with specific learning difficulties at basic school. The research was conducted in 2012/2013 as a part of the research project MSM0021622443 Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/7/2024 05:21