OPATŘILOVÁ, Dagmar. Žáci se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním v základních školách. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 159 s. ISBN 978-80-210-6304-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Žáci se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním v základních školách
Název anglicky Students with disabilities and health disadvantages in primary schools
Autoři OPATŘILOVÁ, Dagmar.
Vydání 1. vyd. Brno, 159 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6304-4
Klíčová slova česky žák se zdravotním postižením; žák se zdravotním znevýhodněním; integrace; inkluze; základní škola; volba povolání; trh práce; výzkum
Klíčová slova anglicky pupil with health disabilities; pupil with health disadvantages; integration; inclusion; primary school; career choice; labour market; research
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 30. 1. 2014 16:22.
Anotace
VT VZ 4 zaměřoval na výzkum v oblasti intervence u žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním v základních školách se zřetelem na zkoumání indikátorů inkluzivního vzdělávání, a to s přesahem jak do předškolního vzdělávání, tak do oblasti přechodu ze základní školy do typu střední školy nebo do povolání. První kapitola stručně představuje výzkumné aktivity výzkumného týmu VT VZ 4 za celé období realizace výzkumného záměru (2007-2013). Druhá kapitola se zabývá analýzou příčinných faktorů odkladu školní docházky ve školních letech 2007/08-2011/12 v městě Brně. Třetí kapitola analyzuje společné vzdělávání žáků s tělesným postižením s intaktní populací v základních školách. V kapitole čtvrté je prezentován výzkum, který po dobu sedmi let analyzoval problematiku edukace žáků s chronickým onemocněním na základních. Pátá kapitola je věnována problematice žáků se zrakovým postižením. Poslední kapitola šestá je zaměřena na okruh problémů při volbě povolání a při následném uplatnění osob s postižením na trh práce.
Anotace anglicky
The research team 4 focused on the intervention for children with disabilities and health disadvantages in primary schools with the view also on preschool education and the transition from primary school to secondary school or profession. The first chapter briefly present tha research activities ofte research teak 4 during the whole period od the research project implementation (2007-2013). The second chapter analyses causal factors of delayed primary school enrolment in Brno inthe school years 2007/08-2011/12. The third chapter analyses the joint education of students with physical disabilities togedher with mainstream students in primary schools. The fourth chapter presents research on an analysis of the issue of chronic diseases in pupil in primary schools. The fifth chapter is devoted to the issues concerning students with visual impairments. The lat chapter six focused on the issue of a career choice and following entering the labour market by persons with disabilities.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 07:23