The Intermedial Approache in Education of Art: New Teaching Methods on Level University Studies
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. The Intermedial Approache in Education of Art: New Teaching Methods on Level University Studies. In Sixth International Conference on E-Learning and Innovative Pedagogies. 2013. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | The Intermedial Approache in Education of Art: New Teaching Methods on Level University Studies |
Name in Czech | Intermediální přístup ve výchově uměním: Nové výukové medody na úrovni vysokoškolské výuky |
Authors | STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana. |
Edition | Sixth International Conference on E-Learning and Innovative Pedagogies, 2013. |
Other information | |
---|---|
Original language | English |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Spain |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | Intermedialita projekt umělecká výchova |
Keywords in English | Intermediality projekt education of art |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D., učo 1422. Changed: 28/3/2014 18:34. |
Abstract |
---|
Intermediality – which means connection and fusion of various mediums in artistic - educational projects – it was the main theme of our qualitative research. My paper presents process and results of my research, which was aimed to verification of following hypotheses: Intermediate instruments, which are used in education of art, support the abbility to learn and creativity by students (Department of Artistic Education on College of Education, Masaryk University, Brno Czech Republic). This kind of research has been studied by psychologist (Howard Gardner 1990, Jean Piaget 1970) but was not dealed in Education of Art (only short studies written by J. Slavik 2005). Intermediality in recent decades notes almost all areas of human activity and therefore of course affects the upbringing and education of all. For art education at the time of application intermedia in praxis typically uses only language skills but also the language used to communicate in other humanities as well as technical areas. |
Abstract (in Czech) |
---|
Intermedialita - což znamená, že spojení a splynutí různých médií v umělecké - vzdělávací projekty - to bylo hlavním tématem našeho kvalitativního výzkumu. Moje práce představuje průběh a výsledky svého výzkumu, který byl zaměřen na ověření následujících hypotéz : Zprostředkující nástroje , které se používají ve výchově uměním , podporuje abbility učit se a kreativitu studentů (Department of výtvarná výchova na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzita , Brno Česká republika) . Tento druh výzkumu byl studován psycholog ( Howard Gardner 1990 , Jean Piaget 1970 ), ale nebyl zabývala ve vzdělávání of Art ( jen krátké studie napsal J. Slavík 2005 ) . Intermedialita v posledních desetiletích poznamenává téměř všechny oblasti lidské činnosti , a proto samozřejmě vliv na výchovu a vzdělání vůbec. Pro výtvarné výchovy v době aplikace intermédií v praxi se obvykle používá pouze jazykové dovednosti , ale také jazyk používaný pro komunikaci v jiných humanitních i technických oblastech . Překladač Google pro firmy:Translator ToolkitPřekladač webových stránekNástroj pro hledání nových trhů Vypnout okamžitý překladO Překladači GooglePro mobilyOchrana soukromíNápovědaOdeslat názor |
Links | |
---|---|
MUNI/A/0737/2012, interní kód MU | Name: Meziprostory (Acronym: Meziprostory) |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 27/7/2024 14:51