KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Jiří HAVEL. Application of Individualization and Differentiation in Czech primary Schools – one of the Characterictic Features of Inclusion. Online. In Hatice Ferhan Odabasi. Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 93. Amsterdam: Elsevier Ltd, 2013, p. 1521-1525. ISSN 1877-0428. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.075.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Application of Individualization and Differentiation in Czech primary Schools – one of the Characterictic Features of Inclusion
Name in Czech Aplikace individualizace a diferenciace v českých primárních školách - jeden z charakteristických rysů inkluze
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiří HAVEL (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Amsterdam, Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 93, p. 1521-1525, 5 pp. 2013.
Publisher Elsevier Ltd
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Netherlands
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00074820
Organization unit Faculty of Education
ISSN 1877-0428
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.075
UT WoS 000342763100255
Keywords (in Czech) Primární škola; inkluze; individualizace; diferenciace
Keywords in English Primary school; inclusion; individualization; differentiation
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 26/3/2015 09:57.
Abstract
In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data obtained seven selected indicators relating to individualisation and differentiation in teaching in the Czech primary schools. As a research tool we used the Czech version of the questioner Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 (modified version “Index for inclusion”). For each aspect, mentioned above, as first we choose the criteria selected from all three parts of the questionnaire. After this step we did clear quantitative evaluation of individual criteria and then we commented the obtained values by examples from a qualitative analysis of teachers` argumentation.
Abstract (in Czech)
V článku představujeme výsledky kvalitativní a kvantitativní analýzy dat ze sedmi vybraných indikátorů individualizace a diferenciace ve výuce na českých základních školách. Jako výzkumný nástroj jsme použili českou verzi dotazníku Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělávání 2007 (upravená verze "Index for Inclusion"). Pro každý z indikátorů jsme nejprve zvolili kritéria vybraná ze všech tří částí dotazníku. Poté jsme provedli kvantitativní hodnocení jednotlivých kritérií a ty komentovali s využitím příkladů z kvalitativní analýzy argumentace učitelů.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 10/9/2024 16:36