PŘIKRYLOVÁ, Lenka, Šárka MALEŇÁKOVÁ and Vlasta VILÍMOVÁ. UPLATNĚNÍ AKTIVIZAČNÍCH METOD VE VÝUCE TĚLESNÉ VÝCHOVY NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH (Application activation methods in physical education in primary schools). In Hana Klimtová. Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 11.4. - 13.4.2012 Kolektiv autorů. V Tribunu EU vydání první. Brno: Tribun EU s. r. o., 2012, p. 9-13. ISBN 978-80-263-0248-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name UPLATNĚNÍ AKTIVIZAČNÍCH METOD VE VÝUCE TĚLESNÉ VÝCHOVY NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
Name in Czech UPLATNĚNÍ AKTIVIZAČNÍCH METOD VE VÝUCE TĚLESNÉ VÝCHOVY NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
Name (in English) Application activation methods in physical education in primary schools
Authors PŘIKRYLOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution), Šárka MALEŇÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Vlasta VILÍMOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition V Tribunu EU vydání první. Brno, Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 11.4. - 13.4.2012 Kolektiv autorů, p. 9-13, 5 pp. 2012.
Publisher Tribun EU s. r. o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14510/12:00074822
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-263-0248-3
Keywords (in Czech) aktivizační metody, učitel, klíčové kompetence, rámcově vzdělávací program, tělesná výchova
Keywords in English activation methods; teacher; core competencies; general education program; Physical Education
Tags rivok
Changed by Changed by: PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D., učo 47091. Changed: 25/3/2015 16:04.
Abstract
Výuka je náročný a zdlouhavý proces, který představuje hlavní náplň učitelského povolání.Pro úspěšnost školské reformy je zapotřebí, aby učitelé vkládali do výuky inovativní prvky a využívali rozmanité vyučovací metody k naplnění všech cílů vzdělávání. Pedagog by měl volit metodické postupy tak, aby žáci získávali poznatky vlastními aktivitami prostřednictvím vhodných výukových metod. Správně vyprojektovaná výuka s použitím aktivizujících metod výuky rozvíjí u žáků požadované klíčové kompetence. V našem výzkumném šetření, uskutečněném na základních školách, jsme pomocí dotazníku hledali odpověď na to, zdali učitelé tělesné výchovy znají metody aktivního učení a které z vybraných metod uplatňují ve svých hodinách. Námi realizované šetření ukazuje, že učitelé tělesné výchovy většinou metody aktivního učení znají a vybrané metody se snaží uplatňovat ve svých hodinách.
Abstract (in English)
Teaching is a difficult and long process which constitutes of the core of the teaching profession. School reform requires teachers to put their learning into innovative features and use a variety of teaching methods to meet all the objectives of education. Teachers should choose methodologies so that students acquire knowledge of their own activities through appropriate teaching methods. Well-designed lessons using activating methods for pupils develop the required core competencies. In our research study performed at elementary school we are using a questionnaire on what teachers of physical education have knowledge about active learning methods and how they apply these methods in their classes. Our realized investigation shows that teachers of physical education know the active learning methods and some methods of trying to implement in their classes.
PrintDisplayed: 29/8/2024 18:21