Detailed Information on Publication Record
2012
UPLATNĚNÍ AKTIVIZAČNÍCH METOD VE VÝUCE TĚLESNÉ VÝCHOVY NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
PŘIKRYLOVÁ, Lenka, Šárka MALEŇÁKOVÁ and Vlasta VILÍMOVÁBasic information
Original name
UPLATNĚNÍ AKTIVIZAČNÍCH METOD VE VÝUCE TĚLESNÉ VÝCHOVY NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
Name in Czech
UPLATNĚNÍ AKTIVIZAČNÍCH METOD VE VÝUCE TĚLESNÉ VÝCHOVY NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH
Name (in English)
Application activation methods in physical education in primary schools
Authors
PŘIKRYLOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution), Šárka MALEŇÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Vlasta VILÍMOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
V Tribunu EU vydání první. Brno, Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 11.4. - 13.4.2012 Kolektiv autorů, p. 9-13, 5 pp. 2012
Publisher
Tribun EU s. r. o.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14510/12:00074822
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
978-80-263-0248-3
Keywords (in Czech)
aktivizační metody, učitel, klíčové kompetence, rámcově vzdělávací program, tělesná výchova
Keywords in English
activation methods; teacher; core competencies; general education program; Physical Education
Tags
Změněno: 25/3/2015 16:04, PhDr. Šárka Maleňáková, Ph.D.
V originále
Výuka je náročný a zdlouhavý proces, který představuje hlavní náplň učitelského povolání.Pro úspěšnost školské reformy je zapotřebí, aby učitelé vkládali do výuky inovativní prvky a využívali rozmanité vyučovací metody k naplnění všech cílů vzdělávání. Pedagog by měl volit metodické postupy tak, aby žáci získávali poznatky vlastními aktivitami prostřednictvím vhodných výukových metod. Správně vyprojektovaná výuka s použitím aktivizujících metod výuky rozvíjí u žáků požadované klíčové kompetence. V našem výzkumném šetření, uskutečněném na základních školách, jsme pomocí dotazníku hledali odpověď na to, zdali učitelé tělesné výchovy znají metody aktivního učení a které z vybraných metod uplatňují ve svých hodinách. Námi realizované šetření ukazuje, že učitelé tělesné výchovy většinou metody aktivního učení znají a vybrané metody se snaží uplatňovat ve svých hodinách.
In English
Teaching is a difficult and long process which constitutes of the core of the teaching profession. School reform requires teachers to put their learning into innovative features and use a variety of teaching methods to meet all the objectives of education. Teachers should choose methodologies so that students acquire knowledge of their own activities through appropriate teaching methods. Well-designed lessons using activating methods for pupils develop the required core competencies. In our research study performed at elementary school we are using a questionnaire on what teachers of physical education have knowledge about active learning methods and how they apply these methods in their classes. Our realized investigation shows that teachers of physical education know the active learning methods and some methods of trying to implement in their classes.