PRUŠA, Tomáš, Martina MARTÍNKOVÁ and Adam ZBIEJCZUK. Výživa 2.0 (Nutrition 2.0). In XX. Vedecko-odborná konferencia Životné podmienky a zdravie. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výživa 2.0
Name in Czech Výživa 2.0
Name (in English) Nutrition 2.0
Authors PRUŠA, Tomáš, Martina MARTÍNKOVÁ and Adam ZBIEJCZUK.
Edition XX. Vedecko-odborná konferencia Životné podmienky a zdravie, 2012.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) informační zdroje, výživa, komunikace, zdravotní péče, pacient, sociální média
Keywords in English information sources , nutrition , communication , health care , patient, social media
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 6/6/2014 11:01.
Abstract
Rozšíření informačních technologií ve společnosti má dlouhodobě vzrůstající charakter a s jejich rozvojem se zvyšují i možnosti zdravotní péče. Mezi nové nástroje orientované na komunikaci s pacientem se řadí webové a mobilní aplikace, sociální média či infografiky, jejich využití ve zdravotnictví je však v České i Slovenské republice ve srovnání se zahraničím sporadické a neinteraktivní. Práce jednotlivé nástroje definuje v obecné rovině a identifikuje vhodné typy pro použití v oblasti výživy a vybrané příklady ilustrují dosavadní dobrou a špatnou praxi ve světě. Srovnání možností českých webových aplikací v oblasti výživy se zahraničními a srovnání přístupu vybraných institucí v oblasti výživy k sociálním médiím v prostoru České a Slovenské republiky s podobnými institucemi v zahraniční přináší nové výsledky. Případová studie z českého prostředí pak může detailněji odhalit problematiku této části komunikační strategie v regionálním pojetí. Výsledky práce mohou přispět v hledání nových možností komunikace v oblasti výživy v českém a slovenském prostředí. Pochopením požadavků kladených na podobu poskytované péče a na formu poskytovaných informací ze strany nejen zdravotníků, ale také pacientů bude možné v budoucnu docílit vyšší míry compliance pacientů a tak časových, personálních i finančních úspor ve zdravotnictví.
Abstract (in Czech)
Rozšíření informačních technologií ve společnosti má dlouhodobě vzrůstající charakter a s jejich rozvojem se zvyšují i možnosti zdravotní péče. Mezi nové nástroje orientované na komunikaci s pacientem se řadí webové a mobilní aplikace, sociální média či infografiky, jejich využití ve zdravotnictví je však v České i Slovenské republice ve srovnání se zahraničím sporadické a neinteraktivní. Práce jednotlivé nástroje definuje v obecné rovině a identifikuje vhodné typy pro použití v oblasti výživy a vybrané příklady ilustrují dosavadní dobrou a špatnou praxi ve světě. Srovnání možností českých webových aplikací v oblasti výživy se zahraničními a srovnání přístupu vybraných institucí v oblasti výživy k sociálním médiím v prostoru České a Slovenské republiky s podobnými institucemi v zahraniční přináší nové výsledky. Případová studie z českého prostředí pak může detailněji odhalit problematiku této části komunikační strategie v regionálním pojetí. Výsledky práce mohou přispět v hledání nových možností komunikace v oblasti výživy v českém a slovenském prostředí. Pochopením požadavků kladených na podobu poskytované péče a na formu poskytovaných informací ze strany nejen zdravotníků, ale také pacientů bude možné v budoucnu docílit vyšší míry compliance pacientů a tak časových, personálních i finančních úspor ve zdravotnictví.
PrintDisplayed: 18/8/2024 16:14