TŮMA, František. Classroom communication in expert performance in foreign language teaching: a review of Czech educational research and its implications. In Education and Languages in Europe. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Classroom communication in expert performance in foreign language teaching: a review of Czech educational research and its implications
Název česky Komunikace ve třídě u učitelů expertů při výuce angličtiny: přehled výzkumu a implikace
Autoři TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Education and Languages in Europe, 2013.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00074825
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky interakce ve třídě; komunikace ve třídě; sociokulturní teorie
Klíčová slova anglicky classroom interaction; classroom communication; sociocultural theory
Změnil Změnil: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D., učo 119281. Změněno: 10. 4. 2015 11:23.
Anotace
This paper is a part of a larger research project whose aim is to investigate teacher expertise in foreign language teaching. Although the main part of the research focuses on educational and psychological aspects of teacher expertise, attention is also paid to the investigation of expert teacher performance, which involves (apart from other aspects) classroom communication. This paper presents selected outcomes of a review of Czech educational research focusing on classroom communication conducted in the past 20 years. First is presented theoretical background, paying special attention to Vygotskian perspectives on classroom communication and interaction. Second are discussed relevant findings obtained in the review. Third are drawn the implications for the research related to examining classroom communication in expert teachers’ performances (in foreign language teaching).
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:30