Detailed Information on Publication Record
2013
The specific features of professional aspirations of pupils with special educational needs in Czech basic schools
FRIEDMANN, Zdeněk and Bohumíra LAZAROVÁBasic information
Original name
The specific features of professional aspirations of pupils with special educational needs in Czech basic schools
Name in Czech
Specifika profesních aspirací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v českých základních školách
Authors
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Neuveden, Procedia - Social and Behavioral Sciences, p. 296-301, 6 pp. 2013
Publisher
Elsevier
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Belgium
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00074828
Organization unit
Faculty of Arts
ISSN
UT WoS
000342763100051
Keywords (in Czech)
žáci se speciální vzdělávací potřebou; profesní orientace; kariérové poradenství
Keywords in English
pupils with special educational needs; professional aspirations; career guidance
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 24/4/2015 19:13, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
The paper presents selected results of a research project on the attention paid to pupils with special educational needs in basic schools (ISCED 2A). The aim of the research was to identify the specific features of the professional choice of pupils with a disability approaching the end of the compulsory school attendance and to propose educational and counselling measures for the support of the choice. The questionnaire was distributed to more than 200 pupils with a disability as well as without a disability. The results yield a comparison of both groups in their professional choice. Attention is paid to the differences in the factors that influence the choice, preferred values, the relationship between kind of handicap and the choice.
In Czech
Autoři prezentují vybrané výsledky výzkumného projektu zaměřeného na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách. Cílem výzkumu bylo identifikovat specifika profesní orientace zmíněné skupiny žáků. Ve výsledcích dotazníkového šetření jsou porovnávány skiny žáků s a bez handicapu, pokud jde o jejich profesní orientaci.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|