D 2013

Support for organizational learning in Czech basic schools

LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK et. al.

Basic information

Original name

Support for organizational learning in Czech basic schools

Name in Czech

Podpora organizačního učení v českých základních školách

Authors

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Neuveden, Procedia - Social and Behavioral Sciences, p. 302-307, 6 pp. 2013

Publisher

Elsevier

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Belgium

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14210/13:00066546

Organization unit

Faculty of Arts

ISSN

DOI

http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.194

UT WoS

000342763100052

Keywords (in Czech)

organizační učení; základní školy; učící se komunity; řízení škol

Keywords in English

organizational learning; basic schools; learning communities; school leadership

Tags

rivok, RIVZ

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 6/4/2015 22:11, Mgr. Vendula Hromádková

Abstract

ORIG CZ

V originále

The authors present their own research on leadership in organizational learning. The aim of the research is to describe and grasp processes of leadership of organizational learning in Czech basic schools and to identify its contents and forms as well as impediments and supportive interventions. Both qualitative and quantitative methodologies (case studies and questionnaires for headteachers and teachers) have been used to accomplish these objectives. The paper contains results obtained from the analysis of qualitative data aimed at the identification and description of factors facilitating processes of organizational learning in selected schools.

In Czech

Autoři prezentují výzkum zaměřený na organizační učení a jeho řízení. Cílem výzkumu bylo zachytit a popsat procesy řízení organizačního učení v českých základních školách, identifikovat jeho obsahy a formy, bariéry a podpůrné faktory. Byla využita kvalitativní i kvantitativní metodologie - rozhovory a dotazníky pro učitele i ředitele škol. Příspěvek obsahuje vybraná data z kvalitativní analýzy zaměřené na identifikaci podpůrných faktorů organizačního učení.

Links

GAP407/10/1197, research and development project
Name: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Czech Science Foundation, Processes of Organizational Learning and their Leadership and Management in Schools
Displayed: 15/11/2024 05:48