2012
Lexical bundles in academic texts by non-native speakers
DONTCHEVA-NAVRATILOVA, OlgaZákladní údaje
Originální název
Lexical bundles in academic texts by non-native speakers
Název česky
Lexikální svazky v akademických textech nerodilých mluvčích
Autoři
DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga (100 Bulharsko, garant, domácí)
Vydání
Brno Studies in English, Brno, Masarykova univerzita, 2012, 0524-6881
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00074833
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
lexikální svazky; žánr; akademický diskurz; diplomové práce; mezikulturni variace; koherence
Klíčová slova anglicky
lexical bundles; genre; academic discourse; diploma thesis; cross-cultural variation; coherence
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 9. 2019 12:37, Dana Nesnídalová
V originále
The paper is concerned with the use of lexical bundles in non-native speaker academic discourse. Lexical bundles are seen as a major component in coherent linguistic production and an essential aspect of the shared knowledge of a professional discourse community. The investigation is carried out on a corpus of diploma theses written by Czech students of English with the aim of finding out to what extent the authors of diploma theses use the different functional types of lexical bundles typical of expert academic discourse. While addressing the issues of accuracy, first language interference and the role of different functional types of bundles in coherent discourse production, the author also considers some approaches to teaching genre- and discipline-specific lexical bundles.
Česky
Článek se zabývá lexikálními svazky v akademickém diskurzu nerodilých mluvčích. Lexikální svazky jsou považovány za důležitý aspekt koherentního použití jazyka a sdílených znalostí profesní diskurzní komunity. Studie zkoumá korpus diplomových prací českých studentů angličtiny a má za cíl zjistit, zda nerodilí mluvčí používají všechny funkční typy lexikálních svazků, které se vyskytují v diskurzu rodilých mluvčích. Článek se zabývá otázkami jazykové správnosti, vlivu rodilého jazyka a rolí funkčních kategorií lexikálních svazků v koherentním diskurzu, dále pak zvažuje různé přístupy pro výuku lexikálních svazků typických pro daný žánr, či disciplínu.