B 2013

Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana

Basic information

Original name

Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum

Name (in English)

Inclusive Education in the Czech primary school: theory, practice, research

Authors

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, 207 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00070424

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6527-7

Keywords (in Czech)

kvalita školy, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní škola; hodnoty školy; principy inkluze; podmínky inkluzivního vzdělávání

Keywords in English

quality of school; inclusive education; inclusive school; school values; principles of inclusion; the conditions of inclusive education

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 30/1/2014 11:13, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Práce se zabývá pojetím inkluze v teorii i praxi prvního stupně základních škol. Autorka v ní předkládá teoretické koncepty inkluzivního vzdělávání, edukačních podmínek a strategií ve vztahu ke kvalitě školy.Výsledkem teoretické, obsahové analýzy a empirického výzkumu je model Kvalita inkluzivní školy ve vazbě na kontextové faktory jejího prostředí a systém podpory žáků inkluzivní školy s kritérii posuzujícími kvalitu inkluze v praxi. Na analýzu podmínek inkluzivního vzdělávání navazuje kvalitativní empirické šetření, formou případové studie, jehož záměrem je porozumět pojetí inkluze na prvním stupni vybrané základní školy.

In English

The paper deals with the concept of inclusion in the theory and practice of the primary schools. The author presents theoretical concepts of inclusive education, educational conditions and strategies in relation to the quality of school. The result of the theoretical, content analysis and empiric research is model of The quality of the inclusive school in relation to context factors and the system of student support of an inclusive school with the criteria assessing the quality of inclusion in practice. The analysis of the conditions of inclusive education is followed by qualitative empirical research in the form of a case study. The aim is to get an insight into the concept of inclusion of a chosen primary school.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education