Detailed Information on Publication Record
2013
Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum
KRATOCHVÍLOVÁ, JanaBasic information
Original name
Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum
Name (in English)
Inclusive Education in the Czech primary school: theory, practice, research
Authors
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, 207 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00070424
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6527-7
Keywords (in Czech)
kvalita školy, inkluzivní vzdělávání, inkluzivní škola; hodnoty školy; principy inkluze; podmínky inkluzivního vzdělávání
Keywords in English
quality of school; inclusive education; inclusive school; school values; principles of inclusion; the conditions of inclusive education
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 30/1/2014 11:13, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Práce se zabývá pojetím inkluze v teorii i praxi prvního stupně základních škol. Autorka v ní předkládá teoretické koncepty inkluzivního vzdělávání, edukačních podmínek a strategií ve vztahu ke kvalitě školy.Výsledkem teoretické, obsahové analýzy a empirického výzkumu je model Kvalita inkluzivní školy ve vazbě na kontextové faktory jejího prostředí a systém podpory žáků inkluzivní školy s kritérii posuzujícími kvalitu inkluze v praxi. Na analýzu podmínek inkluzivního vzdělávání navazuje kvalitativní empirické šetření, formou případové studie, jehož záměrem je porozumět pojetí inkluze na prvním stupni vybrané základní školy.
In English
The paper deals with the concept of inclusion in the theory and practice of the primary schools. The author presents theoretical concepts of inclusive education, educational conditions and strategies in relation to the quality of school. The result of the theoretical, content analysis and empiric research is model of The quality of the inclusive school in relation to context factors and the system of student support of an inclusive school with the criteria assessing the quality of inclusion in practice. The analysis of the conditions of inclusive education is followed by qualitative empirical research in the form of a case study. The aim is to get an insight into the concept of inclusion of a chosen primary school.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|