MACKOVÁ, Alena, Marta FIALOVÁ a Václav ŠTĚTKA. Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012. Politologický časopis. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 13, č. 4, s. 507-525. ISSN 1211-3247.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012
Název anglicky New media as a tool of political campaigns in the Czech Republic: a case study of the Regional Council and Senate elections 2012
Autoři MACKOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí), Marta FIALOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Václav ŠTĚTKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Politologický časopis, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1211-3247.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Politologický časopis
Kód RIV RIV/00216224:14230/13:00070495
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky Political communication; new media; campaign; Senate election; Regional Council election
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 25. 4. 2014 11:32.
Anotace
Analýza založená na datech o užívání nových médií kandidáty v senátních a krajských volbách v roce 2012 se zaměřením na užívání sociálních médií (Facebook, Twitter a YouTube) a webových stránek kandidáty v těchto volbách. Výsledky ukazují, že mladší kandidáti v regionálních volbách tyto online nástroje užívají extenzivněji než kandidáti starší. Obecně však byla v senátních volbách tato média užívána více. Nejčastěji kandidáti v obou volbách využívali webové stránky a online sociální síť Facebook. V rámci velkých politických stran se mezi kandidáty nenašly přílišné rozdíly, výjimkou jsou pouze kandidáti KSČM, kteří tato média užívají v kampani velmi sporadicky.
Anotace anglicky
The comprehensive analysis was based on a dataset obtained by monitoring the use of various types of new media by candidates, namely traditional websites, blogs and online social networking sites Facebook, Twitter and YouTube. The results show that younger candidates in regional elections engage in online campaigning more intensely than older candidates. The findings also demonstrate that Senate candidates use new media more extensively than candidates for the Regional Council. The most commonly used new media in both types of elections were traditional websites and the online social networking site Facebook. Regarding the candidates’ political affiliations, the analyses came to the conclusion that the usage of new media was generally similar for all major parties with one exception. The candidates from the Communist Party of Bohemia and Moravia used new media very sporadically and, moreover, most of them used no new media platforms at all in either type of election campaign.
Návaznosti
EE2.3.20.0184, projekt VaVNázev: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 01:45