Detailed Information on Publication Record
2013
Úroveň vybraných chemických dovedností žáků základních škol a gymnázií
ČTRNÁCTOVÁ, Hana, Hana CÍDLOVÁ, Eva TRNOVÁ, Anna BAYEROVÁ, Gabriela KUBĚNOVÁ et. al.Basic information
Original name
Úroveň vybraných chemických dovedností žáků základních škol a gymnázií
Name (in English)
Standards of Selected Chemical Skills of Primary School Pupils and Grammar School Students
Authors
ČTRNÁCTOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor), Hana CÍDLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Anna BAYEROVÁ (203 Czech Republic) and Gabriela KUBĚNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Chemické listy, Praha, Česká společnost chemická, 2013, 0009-2770
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Impact factor
Impact factor: 0.196
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00066632
Organization unit
Faculty of Education
UT WoS
000328730000012
Keywords (in Czech)
základní a střední školy; vzdělávací programy; obecné a speciální chemické dovednosti; dovednostní testy; úroveň dovedností
Keywords in English
primary schools; grammar schools; educational programs; general and specific chemical skills; tests of skills; level of skills
Tags
Reviewed
Změněno: 15/3/2018 15:47, Dana Nesnídalová
V originále
Problematika atraktivity a adekvátnosti školního vyučování přírodovědným předmětům je v současnosti diskutována v mnoha zemích. V České republice kurikulární změny probíhaly v letech 2005–2010, čímž bylo školám umožněno si tvořit své vlastní vzdělávací programy. V rámci výzkumného projektu autorky tohoto článku vytvořily teesty, jejichž cílem je zjišťovat úroveň obecných a specifických dovedností žáků v posledním ročníku základní školy a studentů v předposledním roce studia gymnázia. Článek zpracovává výsledky testování uvedených skupin respondentů.
In English
At present the problems of attractivity and adequacy of school education in natural science is discussed in many countries. In the Czech Republic curriculum changes continued in 2005–2010, which enabled the schools to form their own educational programs. In the frame of a research project, tests were designed for conducting a survey of general and specific chemical skills of pupils in the last year of primary schools and of students in the last but one year of grammar schools. This article reports about results of testing the respondents mentioned above.
Links
GAP407/10/0514, research and development project |
|