ČTRNÁCTOVÁ, Hana, Hana CÍDLOVÁ, Eva TRNOVÁ, Anna BAYEROVÁ and Gabriela KUBĚNOVÁ. Úroveň vybraných chemických dovedností žáků základních škol a gymnázií (Standards of Selected Chemical Skills of Primary School Pupils and Grammar School Students). Chemické listy. Praha: Česká společnost chemická, 2013, vol. 107, No 11, p. 897-905. ISSN 0009-2770.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Úroveň vybraných chemických dovedností žáků základních škol a gymnázií
Name (in English) Standards of Selected Chemical Skills of Primary School Pupils and Grammar School Students
Authors ČTRNÁCTOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor), Hana CÍDLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Anna BAYEROVÁ (203 Czech Republic) and Gabriela KUBĚNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Chemické listy, Praha, Česká společnost chemická, 2013, 0009-2770.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Impact factor Impact factor: 0.196
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00066632
Organization unit Faculty of Education
UT WoS 000328730000012
Keywords (in Czech) základní a střední školy; vzdělávací programy; obecné a speciální chemické dovednosti; dovednostní testy; úroveň dovedností
Keywords in English primary schools; grammar schools; educational programs; general and specific chemical skills; tests of skills; level of skills
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 15/3/2018 15:47.
Abstract
Problematika atraktivity a adekvátnosti školního vyučování přírodovědným předmětům je v současnosti diskutována v mnoha zemích. V České republice kurikulární změny probíhaly v letech 2005–2010, čímž bylo školám umožněno si tvořit své vlastní vzdělávací programy. V rámci výzkumného projektu autorky tohoto článku vytvořily teesty, jejichž cílem je zjišťovat úroveň obecných a specifických dovedností žáků v posledním ročníku základní školy a studentů v předposledním roce studia gymnázia. Článek zpracovává výsledky testování uvedených skupin respondentů.
Abstract (in English)
At present the problems of attractivity and adequacy of school education in natural science is discussed in many countries. In the Czech Republic curriculum changes continued in 2005–2010, which enabled the schools to form their own educational programs. In the frame of a research project, tests were designed for conducting a survey of general and specific chemical skills of pupils in the last year of primary schools and of students in the last but one year of grammar schools. This article reports about results of testing the respondents mentioned above.
Links
GAP407/10/0514, research and development projectName: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
Investor: Czech Science Foundation, Pupils’ skills in biology, geography and chemistry: research into planned, realized and achieved curriculum in implementation phase of curricular reform
PrintDisplayed: 25/4/2024 07:09