SVATOŇOVÁ, Hana a Marian RYBANSKÝ. Digital children observe the digital earth from above: How they read aerial and satellite images?. Online. 2013, [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Digital children observe the digital earth from above: How they read aerial and satellite images?
Název česky Digitální děti si prohlížejí digitální planetu z výšky. Jak čtou letecké a družicové snímky?
Autoři SVATOŇOVÁ, Hana a Marian RYBANSKÝ
Vydání 2013.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky čtení map a leteckých a družicových snímků, vývoj v interpretaci čtení map a snímků ve školním věku
Klíčová slova anglicky reading maps, interpretation of satellite and aerial images; development of reading maps and images in school age
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Hana Pokorná, Ph.D., učo 39149. Změněno: 30. 12. 2013 13:33.
Anotace
Digital aerial and satellite images depicting the Earth surface are not secret anymore and they are easily available for general public. Publishing of aerial and satellite images provoke the questions how the non-experts or the amateur groups can interpret these images, how they are able to cope with vertical or oblique images, with their colour, missing lettering, etc. The paper presents the results of the research of the above mentioned questions where the respondents were the Czech pupils and student at the age of about eleven, fifteen and nineteen years. These results are aimed at the effective exploitation of aerial and satellite images in teaching, they represent also an information for imagery producers and distributors. A non-traditional view on the Earth surface from above using aerial or satellite images is one of the opportunities to discover the beauty of the Earth
Anotace česky
Letecké a družicové snímky již nejsou utajovány a tisíce dětí a dospělých si je prohlíží i na internetu. Otázkou výzkumu prezentovaného v článku je testování, jak děti as tudenti čtou letecké snímky a mapy, jaké jsou rozdíly mezi čtením map a snímků, mezi interpretací snímků v pravých či falešných barvách, snímků kolmých nebo šikmých. Výsledky testování mohou být zajímavé pro zvdělavatele i distributory leteckých a družicových snímků.
Návaznosti
MSM0021622418, záměrNázev: DYNAMICKÁ GEOVIZUALIZACE V KRIZOVÉM MANAGEMENTU
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Dynamická geovizualizace v krizovém managementu
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 19:11