Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1138467, author = {Rabušicová, Milada and Kamanová, Lenka and Pevná, Kateřina}, booktitle = {Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti: XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu, Olomouc, 16.–18. září 2013}, keywords = {intergenerational learning; community; research; voluntary work}, language = {cze}, title = {Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a výzkumné přístupy}, year = {2013} }
TY - CONF ID - 1138467 AU - Rabušicová, Milada - Kamanová, Lenka - Pevná, Kateřina PY - 2013 TI - Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a výzkumné přístupy KW - intergenerational learning KW - community KW - research KW - voluntary work N2 - Příspěvek je věnován tématu mezigeneračního učení jako "postupu, který si klade za cíl přivést lidi dohromady cílevědomými, vzájemně prospěšnými aktivitami, které podporují větší porozumění a respekt mezi generacemi, a mohou přispět k budování soudržnosti komunit" (Fischer, 2008, s. 8). Právě do prostředí komunit a komunitního vzdělávání, tedy aktivit, do nichž spadají především různé mezigenerační vzdělávací programy (oblast zájmového vzdělávání), jež vytvářejí prostor pro neformální učení a do nichž se zapojují lidé všech věkových kategorií, soustřeďujeme svoji výzkumnou pozornost. Dříve než budeme hledat potenciál českého komunitního prostředí pro mezigenerační učení, je nutná analýza zahraničních přístupů, metod a poznatků. Tato analýza pro nás znamená ve vztahu k následné kvalitativní fázi výzkumu zvyšování teoretické citlivosti, ve vztahu k následné kvantitativní fázi představuje nástroj k formulaci hypotéz, oporu pro operacionalizaci a rámec pro zobecnění. Příspěvek je přehledovým sdělením výsledků této přípravné fáze výzkumu jak v rovině věcné, tak v rovině metodologické. ER -
RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ and Kateřina PEVNÁ. Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a výzkumné přístupy (Intergenerational learning in the community: concept and research methods). In \textit{Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti: XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu, Olomouc, 16.–18. září 2013}. 2013.
|