Detailed Information on Publication Record
2013
Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a výzkumné přístupy
RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ and Kateřina PEVNÁBasic information
Original name
Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a výzkumné přístupy
Name in Czech
Mezigenerační učení v prostředí komunit: koncept a výzkumné přístupy
Name (in English)
Intergenerational learning in the community: concept and research methods
Authors
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Lenka KAMANOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Kateřina PEVNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti: XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu, Olomouc, 16.–18. září 2013, 2013
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00066652
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
mezigenerační učení; komunita; výzkum; dobrovolnictví
Keywords in English
intergenerational learning; community; research; voluntary work
Změněno: 15/4/2014 11:02, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
Příspěvek je věnován tématu mezigeneračního učení jako "postupu, který si klade za cíl přivést lidi dohromady cílevědomými, vzájemně prospěšnými aktivitami, které podporují větší porozumění a respekt mezi generacemi, a mohou přispět k budování soudržnosti komunit" (Fischer, 2008, s. 8). Právě do prostředí komunit a komunitního vzdělávání, tedy aktivit, do nichž spadají především různé mezigenerační vzdělávací programy (oblast zájmového vzdělávání), jež vytvářejí prostor pro neformální učení a do nichž se zapojují lidé všech věkových kategorií, soustřeďujeme svoji výzkumnou pozornost. Dříve než budeme hledat potenciál českého komunitního prostředí pro mezigenerační učení, je nutná analýza zahraničních přístupů, metod a poznatků. Tato analýza pro nás znamená ve vztahu k následné kvalitativní fázi výzkumu zvyšování teoretické citlivosti, ve vztahu k následné kvantitativní fázi představuje nástroj k formulaci hypotéz, oporu pro operacionalizaci a rámec pro zobecnění. Příspěvek je přehledovým sdělením výsledků této přípravné fáze výzkumu jak v rovině věcné, tak v rovině metodologické.
In English
The conference contribution is on intergenerational learning within community courses and voluntary work. Presented are methodological approaches and concepts to the topic.
Links
GA13-07234S, research and development project |
|