ČINČERA, Jan a Jan KRAJHANZL. Eco-Schools: What factors influence pupils’ action competence for pro-environmental behavior? Journal of Cleaner Production. Butterworth-Heinemann, roč. 61, č. 25, s. 117-121. ISSN 0959-6526. doi:10.1016/j.jclepro.2013.06.030. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Eco-Schools: What factors influence pupils’ action competence for pro-environmental behavior?
Název česky Eko-školy: Jaké faktory ovlivňují akční kompetence žáků s ohledem na příznivé chování vůči životnímu prostředí?
Autoři ČINČERA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan KRAJHANZL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Journal of Cleaner Production, Butterworth-Heinemann, 2013, 0959-6526.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 3.590
Kód RIV RIV/00216224:14230/13:00070844
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2013.06.030
UT WoS 000327676600015
Klíčová slova anglicky Environmental education; Consumer behaviour; Action kompetence; Eco-Schools; Evaluation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Lukáš Kala, Ph.D., učo 231119. Změněno: 3. 2. 2014 10:58.
Anotace
The paper presents the results of some evaluation research of the Eco-Schools programme in the Czech Republic. The goal was to analyse what factors correlate with pupils’ action competence: their ability to deal with complex real-life situations connected with water and energy consumption in their households. The evaluation used a simple survey design conducted on a sample of pupils from the 7th - 9th grades (N=1219). The analyses showed that the level of action competence differs between boys and girls, and members and non-members of an EcoTeam. The single most important factor was pupils’ perceived participation in the decision-making processes of schools.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 01:34