ČINČERA, Jan. Metodika pro hodnocení environmentální výchovy pro starší školní věk a střední školy (The methodology for evaluation of environmental education programmes for K-9 and secondary school pupils). 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodika pro hodnocení environmentální výchovy pro starší školní věk a střední školy
Name (in English) The methodology for evaluation of environmental education programmes for K-9 and secondary school pupils
Authors ČINČERA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Cert., accred., approved methodology, spec. maps, medical, hist. methods
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/13:00070846
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) evaluace; kvantitativní; kvalitativní; programy
Keywords in English evaluation; qualitative; quantitative; programme
Technical parameters Souhrn nástrojů pro evaluaci programů environmentální výchovy určených pro žáky staršího školního věku a pro středoškoláky.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Changed: 27/2/2014 11:33.
Abstract
Metodika předkládá souhrn nástrojů pro evaluaci programů environmentální výchovy určených pro žáky staršího školního věku a pro středoškoláky. Diskutuje koncept environmentální gramotnosti a vymezuje relevantní proměnné environmentální výchovy. Porovnává a hodnotí strategie pro jejich kvantitativní i kv alitativní evaluaci. Uvádí příklady z domácích i zahraničních evaluačních výzkumů.
Abstract (in English)
The methodology provides a comprehensive overview of instruments aimed for evaluation of environment al education programmes for older elementary school and secondary school school pupils. It discusses a concept of environmental literacy and it defines relevant variables for environmental education. It compares and discusses strategies for their quantitative and qualitative evaluation. Examples of evaluation research from Czech and abroad are provided.
PrintDisplayed: 28/4/2024 02:58