ČINČERA, Jan. Metodika pro hodnocení programů environmentální výchovy pro předškolní a mladší školní věk (The methodology for evaluation of environmental education programmes for pre-school and K-5 elementary school pupils). 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodika pro hodnocení programů environmentální výchovy pro předškolní a mladší školní věk
Name (in English) The methodology for evaluation of environmental education programmes for pre-school and K-5 elementary school pupils
Authors ČINČERA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Cert., accred., approved methodology, spec. maps, medical, hist. methods
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/13:00070847
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) evaluace; kvantitativní; kvalitativní; programy
Keywords in English evaluation; qualitative; quantitative; programme
Technical parameters Souhrn nástrojů pro evaluaci programů EVVO
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Changed: 27/2/2014 11:38.
Abstract
Metodika předkládá souhrn nástrojů pro evaluaci programů environmentální výchovy určených pro žáky předškolního a mladšího školního věku. Vymezuje relevantní proměnné environmentální výchovy a diskutuje strategie pro jejich kvantitativní i kvalitativní evaluaci. Uvádí příklady z domácích i zahraničních evaluačních výzkumů
Abstract (in English)
The methodology provides a comprehensive overview of instruments aimed for evaluation of environmental education programmes for pre-school and K-5 elementary school pupils. It defines relevant variables for environmental education and discusses strategies for their quantitative and qualitative evaluation. Examples of evaluation research from Czech and abroad are provided
PrintDisplayed: 28/5/2024 23:36