D 2013

Matrix Model of Structure of General Chemistry Curriculum

ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Matrix Model of Structure of General Chemistry Curriculum

Name in Czech

Maticový model struktury učiva obecné chemie

Authors

ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Prague, Czech Republic, The proceedings of 2nd International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science, Engineering and Risk Management 2012 (OEDM SERM 2012), p. 162-175, 14 pp. 2013

Publisher

Curriculum

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00070848

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-904948-4-8

Keywords (in Czech)

model; maticový model; teoretická analýza; teoretická syntéza; analyticko-syntetický přístup; řešení problémů; kurikulum obecné chemie

Keywords in English

model; matrix model; theoretical analysis; theoretical synthesis; analytical-synthetic approaches; problem solving; general chemistry curriculum

Tags

Reviewed
Změněno: 8/3/2014 14:15, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

We have created Matrix Model of Structure of General Chemistry Curriculum on the basis of theoretical analysis of the information (so far known) in the field of the data mining and analytical-synthetic approaches to problem solving. The analysis in our approach is understood as a scientific method which is based on the decomposition of the whole to elemental parts. The aim of the analysis is to identify essential features of the elementary parts of the whole. Synthesis is understood as a process of a new joining of two or more elemental parts into the final unit so that the information obtained can lead to a better understanding of relationships between the modeled objects and phenomena.

In Czech

Vytvořili jsme maticový model struktury učiva obecné chemie na základě teoretické analýzy informací (dosud známých) v oblasti získávání dat a analyticko-syntetických přístupů k řešení problémů. V našem přístupu je analýza chápána jako vědecká metoda, která je založena na dekompozici celku na elementární části. Cílem analýzy je identifikovat podstatné rysy základních částí celku. Syntéza je chápána jako proces nového spojování dvou nebo více elementárních částí do výsledného celku tak, že získané informace mohou vést k lepšímu pochopení vztahů mezi modelovanými objekty a jevy.