ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Eva TRNOVÁ. Matrix Model of Structure of General Chemistry Curriculum. In The proceedings of 2nd International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science, Engineering and Risk Management 2012 (OEDM SERM 2012). Prague, Czech Republic: Curriculum. p. 162-175. ISBN 978-80-904948-4-8. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Matrix Model of Structure of General Chemistry Curriculum
Name in Czech Maticový model struktury učiva obecné chemie
Authors ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Prague, Czech Republic, The proceedings of 2nd International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science, Engineering and Risk Management 2012 (OEDM SERM 2012), p. 162-175, 14 pp. 2013.
Publisher Curriculum
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00070848
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-904948-4-8
Keywords (in Czech) model; maticový model; teoretická analýza; teoretická syntéza; analyticko-syntetický přístup; řešení problémů; kurikulum obecné chemie
Keywords in English model; matrix model; theoretical analysis; theoretical synthesis; analytical-synthetic approaches; problem solving; general chemistry curriculum
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 8/3/2014 14:15.
Abstract
We have created Matrix Model of Structure of General Chemistry Curriculum on the basis of theoretical analysis of the information (so far known) in the field of the data mining and analytical-synthetic approaches to problem solving. The analysis in our approach is understood as a scientific method which is based on the decomposition of the whole to elemental parts. The aim of the analysis is to identify essential features of the elementary parts of the whole. Synthesis is understood as a process of a new joining of two or more elemental parts into the final unit so that the information obtained can lead to a better understanding of relationships between the modeled objects and phenomena.
Abstract (in Czech)
Vytvořili jsme maticový model struktury učiva obecné chemie na základě teoretické analýzy informací (dosud známých) v oblasti získávání dat a analyticko-syntetických přístupů k řešení problémů. V našem přístupu je analýza chápána jako vědecká metoda, která je založena na dekompozici celku na elementární části. Cílem analýzy je identifikovat podstatné rysy základních částí celku. Syntéza je chápána jako proces nového spojování dvou nebo více elementárních částí do výsledného celku tak, že získané informace mohou vést k lepšímu pochopení vztahů mezi modelovanými objekty a jevy.
PrintDisplayed: 19/4/2024 08:57