Detailed Information on Publication Record
2013
Matrix Model of Structure of Biochemistry Curriculum
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana and Eva TRNOVÁBasic information
Original name
Matrix Model of Structure of Biochemistry Curriculum
Name in Czech
Maticový model struktury učiva biochemie
Authors
ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Prague, Czech Republic, The proceedings of 2nd International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science, Engineering and Risk Management 2012 (OEDM SERM 2012), p. 176-190, 15 pp. 2013
Publisher
Curriculum
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00070849
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-904948-4-8
Keywords (in Czech)
model, maticový model, teoretická analýza, analyticko-syntetický přístup, řešení problému
Keywords in English
model; matrix model; theoretical analysis; theoretical synthesis; analytical-synthetic approaches; problem solving; biochemistry curriculum
Tags
Reviewed
Změněno: 22/3/2014 21:56, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
We have created Matrix Model of Structure of Biochemistry Curriculum on the basis of theoretical analysis of the information (so far known) in the field of the data mining and analytical-synthetic approaches to problem solving. The analysis in our approach is understood as a scientific method which is based on the decomposition of the whole to elemental parts. The aim of the analysis is to identify essential features of the elementary parts of the whole. Synthesis is understood as a process of a new joining of two or more elemental parts into the final unit so that the information obtained can lead to a better understanding of relationships between the modeled objects and phenomena.
In Czech
Vytvořili jsme maticový model struktury učiva biochemie na základě teoretické analýzy informací (dosud známých) v oblasti získávání dat a analyticko-syntetických přístupů k řešení problémů. V našem přístupu je analýza chápána jako vědecká metoda, která je založena na dekompozici celku na elementární části. Cílem analýzy je identifikovat podstatné rysy základních částí celku. Syntéza je chápána jako proces nového spojování dvou nebo více elementárních částí do výsledného celku tak, že získané informace mohou vést k lepšímu pochopení vztahů mezi modelovanými objekty a jevy.