ŠKRABÁNKOVÁ, Jana a Eva TRNOVÁ. Matrix Model of Structure of Biochemistry Curriculum. In The proceedings of 2nd International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science, Engineering and Risk Management 2012 (OEDM SERM 2012). Prague, Czech Republic: Curriculum. s. 176-190. ISBN 978-80-904948-4-8. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Matrix Model of Structure of Biochemistry Curriculum
Název česky Maticový model struktury učiva biochemie
Autoři ŠKRABÁNKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant) a Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Prague, Czech Republic, The proceedings of 2nd International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science, Engineering and Risk Management 2012 (OEDM SERM 2012), od s. 176-190, 15 s. 2013.
Nakladatel Curriculum
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00070849
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-904948-4-8
Klíčová slova česky model, maticový model, teoretická analýza, analyticko-syntetický přístup, řešení problému
Klíčová slova anglicky model; matrix model; theoretical analysis; theoretical synthesis; analytical-synthetic approaches; problem solving; biochemistry curriculum
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 22. 3. 2014 21:56.
Anotace
We have created Matrix Model of Structure of Biochemistry Curriculum on the basis of theoretical analysis of the information (so far known) in the field of the data mining and analytical-synthetic approaches to problem solving. The analysis in our approach is understood as a scientific method which is based on the decomposition of the whole to elemental parts. The aim of the analysis is to identify essential features of the elementary parts of the whole. Synthesis is understood as a process of a new joining of two or more elemental parts into the final unit so that the information obtained can lead to a better understanding of relationships between the modeled objects and phenomena.
Anotace česky
Vytvořili jsme maticový model struktury učiva biochemie na základě teoretické analýzy informací (dosud známých) v oblasti získávání dat a analyticko-syntetických přístupů k řešení problémů. V našem přístupu je analýza chápána jako vědecká metoda, která je založena na dekompozici celku na elementární části. Cílem analýzy je identifikovat podstatné rysy základních částí celku. Syntéza je chápána jako proces nového spojování dvou nebo více elementárních částí do výsledného celku tak, že získané informace mohou vést k lepšímu pochopení vztahů mezi modelovanými objekty a jevy.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 02:06