HORÁKOVÁ, Jana. Jemná práce (Soft work). In Vizuání studia - Visual Studies Conference 2013 : NA/PROTI IMAGINACI. 2013. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Jemná práce |
Name (in English) | Soft work |
Authors | HORÁKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Vizuání studia - Visual Studies Conference 2013 : NA/PROTI IMAGINACI, 2013. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | Art, architecture, cultural heritage |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | URL |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/13:00070963 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | softwarové umění; softwarová studia; základní výzkum |
Keywords in English | software art; software studies; primary research |
Tags | rivok |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D., učo 14870. Changed: 14/4/2014 16:00. |
Abstract |
---|
Úlohou softwarového umění je poukazovat k fungování softwaru, ve smyslu formálních instrukcí a jejich uskutečnění, které jsou podstatou digitálních médií. Umělci často pracují v hraniční zóně programování, neboť právě limity fenoménu jim dovolí formulovat jeho vlastnosti v podobě čisté funkcionality principů, které ztělesňuje. Příklady softwarového umění, které ve svém příspěvku představím, poukazují k této praxi softwarového umění jako základního výzkumu v limitních oblastech programování. |
Abstract (in English) |
---|
The importance of software art lays in its experimental and critical dealing with new media. Software artists point towards limits and constrains of the software functioning within different fields of our culture and society, as well as they investigate functional features and virtualities of programmed media and computer code representations. They bring in the surface the hidden layers of the programmed media materiality to make perceivable principles it embodies, often in their liminal forms. Therefore these artistic practices can be described as programming of excesses. |
Links | |
---|---|
MUNI/A/0740/2012, interní kód MU | Name: Příprava a zahájení pramenného výzkumu k problematice dějin hudební kultury města Brna |
Investor: Masaryk University, Category A |
PrintDisplayed: 9/6/2024 04:32