ŠTOURAČ, Petr, Hana HARAZIM, Daniel SCHWARZ, Ivo KŘIKAVA, Martin KOMENDA, Roman ŠTOUDEK, Olga SMÉKALOVÁ, Martina KOSINOVÁ, Richard HŮLEK, Jan MALÁSKA, Radim ŠUSTR, Ivo ŠNÁBL, Ladislav DUŠEK a Roman GÁL. AKUTNE.CZ algorithms and SEPSIS-Q scenarios as interactive tools for problem based learning sessions in medical education. MEFANET Journal. Brno: Facta Medica, roč. 1, č. 2, s. 61-73. ISSN 1805-9163. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název AKUTNE.CZ algorithms and SEPSIS-Q scenarios as interactive tools for problem based learning sessions in medical education
Autoři ŠTOURAČ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Hana HARAZIM (703 Slovensko, domácí), Daniel SCHWARZ (203 Česká republika, domácí), Ivo KŘIKAVA (203 Česká republika, domácí), Martin KOMENDA (203 Česká republika, domácí), Roman ŠTOUDEK (203 Česká republika, domácí), Olga SMÉKALOVÁ (203 Česká republika, domácí), Martina KOSINOVÁ (203 Česká republika, domácí), Richard HŮLEK (203 Česká republika), Jan MALÁSKA (203 Česká republika, domácí), Radim ŠUSTR (203 Česká republika), Ivo ŠNÁBL (203 Česká republika), Ladislav DUŠEK (203 Česká republika, domácí) a Roman GÁL (203 Česká republika, domácí).
Vydání MEFANET Journal, Brno, Facta Medica, 2013, 1805-9163.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14110/13:00074897
Organizační jednotka Lékařská fakulta
Klíčová slova anglicky interactive algorithms; medical scenarios; Problem Based Learning; acute medicine; sepsis
Štítky EL OK, serious games
Změnil Změnila: Ing. Mgr. Věra Pospíšilíková, učo 9005. Změněno: 12. 10. 2015 09:08.
Anotace
This paper describes the interactive tools of the AKUTNE.CZ (part of MEFANET) and SEPSIS-Q portals for Problem Based Learning (PBL) sessions in medical education. The portals aim to be a comprehensive source of information and educational materials, covering all aspects of acute medicine for undergraduate medical students and health professionals. Our focus is mainly on simulation-based tools for teaching and learning algorithms in acute patient care, the backbone of the AKUTNE.CZ and SEPSIS-Q portals. Over the last five years, more than 30 interactive algorithms in the Czech and English languages (http://www.akutne.eu) have been developed and published online, allowing users to test and improve their knowledge and skills in the field of acute medicine. Additionally, we have created six SEPSIS-Q interactive scenarios in the Czech version. The peer-reviewed algorithms were used for conducting PBL-like sessions in General Medicine (First Aid, Anaesthesiology and Pain Management, Emergency Medicine) and in Nursing (Obstetric Analgesia and Anaesthesia for Midwives, Intensive Care Medicine). The interactive scenarios serve to demonstrate interesting cases, with preference for Intensive Care Medicine sessions in General Medicine and Nursing.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0038, interní kód MUNázev: Modernizace výuky klinického rozhodování napříč pediatrickými obory lékařských fakult v síti MEFANET (Akronym: MEFANET ViPs)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Modernizace výuky klinického rozhodování napříč pediatrickými obory lékařských fakult v síti MEFANET, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 08:57